خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/02/21 - 19:00
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : فرهنگی
در بازدید اعضای کمیسیون آموزش از پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی مطرح شد؛

شهرداری ها و دستگاه های دولتی نیاز خود را از شرکت های دانش بنیان تامین کنند/273 شرکت دانش بنیان در آذربایجان شرقی فعال است

اعضای کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس در جریان بازدید خود از پارک علم و فناوری استان آذربایجان شرقی در تامین نیاز دستگاه های داخلی به ویژه شهرداری ها از شرکت های دانش بنیان تاکید کردند و خواستار اجرای دقیق قانون جهش تولید دانش بنیان به ویژه در راستای اعطای تسهیلات و رفع موانع مالیاتی و بیمه ای شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، اعضای کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس در ادامه حضور خود در استان آذربایجان شرقی بعدازظهر امروز (پنجشنبه، 21 اردیبهشت ماه) از پارک علم و فناوری استان بازدید به عمل آوردند.



در این بازدید از محصولات فناورانه جدید پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی در حضور رئیس و اعضای کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری رونمایی شد و اعضا از نمایشگاه دستاوردهای شرکت های پارک علم و فناوری بازدید به عمل آوردند.



در این بازدید همچنین اعضای کمیسیون آموزش به گفت وگوی چهره به چهره با فعالان شرکت های دانش بنیان پرداخته و از نزدیک در جریان روند فعالیت ها، مشکلات و موانع این شرکت ها قرار گرفتند.



علیرضا منادی سفیدان رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس در جریان این بازدید در پاسخ به دغدغه برخی فعالان شرکت های دانش بنیان، عنوان کرد: مجلس شورای اسلامی با تصویب قانون جهش تولید دانش بنیان تمامی موانع مالیاتی، اجاری، قضایی و بانکی شرکت های دانش بنیان را برطرف کرده و مسیر را برای فعالیت این شرکت ها هموار کرده اند که نتیجه آن ثبت و فعالیت 8 هزار شرکت دانش بنیان در سطح کشور بوده است.



پس از بازدید اعضای کمیسیون آموزش از نمایشگاه دستاوردهای پارک علم و فناوری تبریز، نشست هم اندیشی با فعالان دانش بنیان برگزار و در این نشست مشکلات شرکت های دانش بنیان که در زمینه اخذ تسهیلات، بیمه شرکت های دانش بنیان و ارزیاب های صندوق نوآوری شکوفایی بود مطرح شد و رئیس و اعضای کمیسیون آموزش مجلس این مشکلات را به صورت موردی بررسی و پیگیری کردند.



خالقی معاون پارلمانی صندوق نوآوری و شکوفایی نیز در این جلسه با اشاره به اینکه پارک علم و فناوری تبریز سومین پارک برتر کشور به شمار می آید، گفت: در حال حاضر 273 شرکت دانش بنیان در آذربایجان شرقی معادل 3.2 درصد از شرکت های دانش بنیان در کشور در تبریز فعال هستند، گفت: در حال حاضر 8 هزار و500 شرکت دانش بنیان فعال در کشور فعالیت می کنند.



خالقی با بیان اینکه ارزیابی های صندوق نوآوری شکوفایی دقیق بوده به طوری که 85 درصد از منابع صندوق به هدف نشسته و تبدیل به محصول شده است، افزود: صندوق نوآوری و شکوفایی اعتبارات و پشتوانه مالی بانک ها و موسسات مالی را ندارد ولی با ارزیابی های دقیق بازدهی بالایی داشته و اگر 15 درصد از منابع نیز تبدیل به محصول نشده به دلیل هایتک بودن تکنولوژی بوده که به نتیجه نرسیده است.



خالقی یادآور شد: بالغ بر ۱۲۰۰ میلیارد تومان خدمات مالی شامل تسهیلات، ضمانت‌نامه ، سرمایه گذاری و توانمندسازی از طریق صندوق نوآوری و شکوفایی به شرکت‌های دانش‌بنیان استان آذربایجان شرقی پرداخت شده است.



در این نشست که با حضور شهردار تبریز تشکیل شد منادی رئیس کمیسیون آموزش و متفکرآزاد شهرداری را بزرگ ترین بنگاه اقتصادی در استان دانست که می تواند مشتری شرکت های دانش بنیان باشد و خواستار خرید محصولات بومی از شرکت های دانش بنیان داخلی برای رفع نیازها شدند./



پایان پیام

  • کد خبر : 361556
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم