خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/08/14 - 15:09
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فرهنگی
عضو کمیسیون آموزش مجلس:

شرکت‌های دانش‌بنیان در شرایط کمبود دانشجو در دانشگاه‎‌های غیرانتفاعی فعالیت کنند

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با بیان اینکه نباید دانشگاه‌های غیردولتی و غیرانتفاعی را به سمت تعطیلی سوق داد، گفت: در شرایطی که با کمبود دانشجو مواجهیم، می‌توان این دانشگاه‌ها را در اختیار شرکت‌های دانش بنیان قرار داد.

علیرضا پاک فطرت در گفت‌وگو با خبرنگارخبرگزاری خانه ملت   با تأکید بر اینکه دانشگاه‌های غیردولتی و غیرانتفاعی باید مورد حمایت دولت قرار گیرند، اظهار کرد: با وجود اینکه امروزه با کمبود ورودی‌ به دانشگاه‌های کشور مواجه هستیم اما نباید دانشگاه‌های غیردولتی و غیرانتفاعی را به سمت تعطیلی سوق داد.



نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تجمیع یا ادغام دانشگاه‌های کوچک یکی از راهکارهایی است که در این شرایط می‌توان به کار گرفت، ادامه داد: ایران از نظر علمی کشور توانمندی است و بایستی بتوانیم حتی در صدد جذب دانشجوی خارجی نیز باشیم.



وی تأکید کرد: جذب دانشجوی خارجی علاوه بر درآمدزایی برای کشور، موجب گسترش و نشر فرهنگ ما به سایر کشورها نیز خواهد شد.



پاک فطرت، یکی دیگر از راهکارها در شرایط کمبود دانشجو را تبدیل دانشگاه‌‎های غیرانتفاعی و کوچک به مکانی برای فعالیت شرکت‌‎های دانش بنیان برشمرد و گفت: در حال حاضر شرکت‌های دانش بنیان برای فعالیت‌‎های خود با کمبود فضا مواجه هستند و این شرکت‌ها نیز برای کشور می‌توانند درآمدزا باشند.



وی، گسترش دانشگاه‌های علمی و کاربردی و هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای را یکی دیگر از راهکارهایی برشمرد که می‌توان در شرایط فعلی از این دانشگاه‌ها بهره مند شد و گفت: اینکه در شرایط کنونی صحبت از این شود که مالکیت اموال، املاک و مستغلات دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی به عهده دولت باشد یا افرادی که دانشگاه را ایجاد کردند، درست نیست چرا که ما باید سمت خصوصی‌سازی آموزش عالی حرکت کنیم.



عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس یادآور شد: امروز بهترین دانشگاه‌های دنیا، دانشگاه‌های خصوصی هستند و دولتی‌ها هیچ‌گاه از بهترین‌ها نخواهند بود بنابراین اگر مصوبه‌‎ای در زمینه تعطیلی دانشگاه‌های غیردولتی در شورای عالی انقلاب فرهنگی باشد، ما با آن مخالفیم./



پایان پیام

  • کد خبر : 351443
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار