خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/07/21 - 14:24
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فرهنگی
منتظری خبر داد:

سفر اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس ‌به چهارمحال و بختیاری

نایب رییسه کمیسیون فرهنگی مجلس اسلامی از سفر دو روز اعضای کمیسیون به استان چهارمحال و بختیاری خبر داد.

غلامرضا منتظری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درمورد استان چهارمحال و بختیاری گفت: سفرهای استانی طبق برنامه نظارتی کمیسیون فرهنگی  با هدف نظارت و ارزیابی و همچنین تقویت فعالیت‌های فرهنگی، هنری، ورزشی، قرآنی و میراث فرهنگی در استان‌های مختلف آغاز شده است. یکی ازمهمترین اهداف مجلس  و ارزیابی میزان تحقق برنامه‌های یک ساله و سندهای افق چشم‌انداز، کمسیون‌های تخصصی مجلس است.



نماینده گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی افزود:  سفرهای کمیسیون به استان‌های خراسان رضوی و شهر ری از دیگر سفرهای استانی کمیسیون بود که در ماه‌های گذشته صورت گرفته است؛ کمیسیون؛ کمبودها و مشکلات هر استان را بررسی کرده و رسیدگی و رفع آن‌ها را در دستور کار قرار داده است.



وی ادامه داد: هدف کمیسیون فرهنگی از این سفرها بررسی وضع موجود و پیدا کردن چند راهکار برای برطرف کردن چالش‌ها و معضلات فرهنگی و هنری است و در نهایت با بررسی و جمع بندی مشکلات، کم و  کاستی‌ها مورد بررسی قرار می گیرد.



منتظری تاکید کرد: برای اینکه این کار به مرحله عملیاتی شدن برسد، کمیسیون باید در قالب کمیته تخصصی ورود پیدا کند و موضوعاتی نظیر مسائل ورزشی، قرآنی، مذهبی، فعالیت‌های هنری و خانواده را مورد بررسی قرار دهد .



نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به برنامه سفر کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی به استان چهارمحال و بختیاری، گفت: در این سفر بازدیدها و سخنرانی ها با توجه به موضوعات مطرح شده صورت می‌گیرد و پیش بینی می شود؛ دیدار با ورزشکاران، هنرمندان، مسئولان قرآنی، فعالان فرهنگی و دانشجویی صورت پذیرد. این فعالیت براساس پیش بینی صورت گرفته انجام می پذیرد و همچنین بازدیدی از مراکز میراث فرهنگی و تاریخی انجام بگیرد.



نایب رییسه کمیسیون فرهنگی مجلس اسلامی در پایان خاطر نشان کرد: این سفر دو روز از  تاریخ 21 تا 23 مهر ماه به طول می انجامد؛ علاوه بر اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور، معاون وزارت میراث و گردشگری، معاون ورزش و جوانان و همچنین معاون سازمان تبلیغات اسلامی در این سفر حضور خواهند داشت./



پایان پیام



 



 

  • کد خبر : 328958
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار