خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/07/07 - 10:49
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
سرویس : فرهنگی
سمیه رفیعی با استقبال از پخش سریال تلویزیونی «افرا»:

سریال و سینما می تواند موجب تغییر رفتار مخرب با محیط زیست شود

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی گفت: دیده شدن تخریب محیط زیست از قاب چند اینچی رسانه ملی می تواند تاثیر عمیقی  بر روی رفتار آحاد جامعه، مسئولان و متولیان امر در حفاظت از محیط زیست داشته باشد.

سمیه رفیعی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به نقش مهم رسانه‌ها در حفظ محیط زیست گفت: رسانه‌ها نقش پررنگی در ایجاد مهارت، دانش، تغییر نگرش افراد دارند و فرصتی مناسب در جهت فرهنگ سازی و آموزش حفاظت از محیط زیست هستند، به ویژه رسانه ملی که می‌تواند پیشرو در آگاهی  بخشی محیط زیست باشد.



«افرا» ابعاد متفاوتی از زندگی محیط‌بانان را به تصویر کشید 



نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس یازدهم افزود: ساخت سریال‌ها، فیلم‌های سینمایی و مستند در راستای حفاظت از محیط زیست می‌تواند در نجات محیط زیست نقش بی بدیلی را ایفا کند، به تازگی سریالی به نام «افرا»از رسانه ملی پخش می‌شود که ابعاد متفاوتی از زندگی محیط بانان و مشکلات آنها در معرض دید عموم مردم گذاشته است. 



در قسمت‌هایی از این سریال بی توجهی مسئولان به زندگی محیط بانان، خطراتی که آنها را تهدید می‌کند را به تصویر کشیده است، البته بارها در مجلس به آنها اشاره و تاکید شده است



وی ادامه داد: در قسمت‌هایی از این سریال بی توجهی مسئولان به زندگی محیط بانان، خطراتی که آنها را تهدید می‌کند را به تصویر کشیده است، البته بارها در مجلس به آنها اشاره و تاکید شده است، امیدوارم ساخت چنین سریال‌هایی که ابعاد متفاوتی از مشکلات محیط زیست را نشان می‌دهد بیشتر شود، دیده شدن تخریب محیط زیست از قاب چند اینچی رسانه ملی می‌تواند تاثیر عمیقی  بر روی رفتار آحاد جامعه، مسئولان و متولیان امر در حفاظت از محیط زیست داشته باشد.



آسیب‌های محیط زیست را به تصویر بکشید



رفیعی تاکید کرد: حدود ٣۵٠٠ محیط بان در کشور فعالیت می کنند و با کمبود امکانات و سختی کار بسیاری روبرو هستند که در بند، تبصره و قانون نتوانستیم مشکلات شغلی آنها را به مردم نشان دهیم. لازم و ضروری است رسانه ملی و حتی سینما پیشقدم شده و بیش از گذشته این تخریبی که ندانسته و یا دانسته  توسط مردم یا سوء استفاده گران از طبیعت به محیط زیست وارد می‌شود را به تصویر بکشند.



محیط زیست در سطح ملی و جهانی در معرض تهدید است



نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: محیط زیست در سطح ملی و جهانی در معرض تهدیدهایی است، سازمان محیط زیست نمی‌تواند به تنهایی و بدون مشارکت مردم و مسئولان صیانت از منابع طبیعی را انجام دهد، بایستی تمام نهادها، سازمان‌ها و همه مردم در جهت حفظ و نگهداری آن کوشش کنند.



تدریس محیط زیست توسط دانش آموختگان محیط زیست 



وی یادآور شد: ورود آموزش محیط زیست به کتب درسی دانش آموزان گام موثری در جهت فرهنگ سازی حفاظت از طبیعت است، اما باید این دروس توسط دانش آموختگان محیط زیست تدریس شود نه دانش آموختگان سایر رشته ها و غیر متخصص، درک و انتقال محیط زیست باید به گونه‌ای باشد که در دانش آموزان نهادینه شود.



بیشتر بخوانید:





رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی در پایان خاطر نشان کرد: در گذشته برنامه‌های مستند خوبی مانند مستند تنهایی، برنامه های ترکیبی مثل طبیعت۳۶۰ درجه، کارگاه آموزشی مشارکت در حفاظت از محیط زیست و… از رسانه ملی پخش شده است، اما برای اولین بار است که توجه به محیط زیست به صورت جدی در قالب سریال داستانی از رسانه ملی روی آنتن رفت، امیدوارم پرداختن به مسایل و مشکلات محیط زیست در رسانه ملی ادامه داشته باشد./



پایان پیام



 

  • کد خبر : 327951
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار