خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/09/08 - 12:02
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فرهنگی
شادمهر مطرح کرد:

سرایداران و خدمتگزاران مدارس در انتظار اجرای مصوبه مجلس

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری با اشاره به مصوبه مجلس در برنامه هفتم توسعه برای ترمیم حقوق سرایداران و خدمتگزاران مدارس، گفت: بر اساس مصوبه مجلس، خدمتگزاران و سرایداران بعد از گذراندن دوره‌های کارآموزی، خدمتگزاری و فوق‌العاده سرایداری به ترتیب معادل 35 درصد و 50 درصد از حداقل حقوق مندرج در قوانین بودجه سالانه علاوه بر حقوق و مزایای دریافتی خود برخوردار می‌شوند.

امانقلیچ شادمهر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به مصوبه مجلس برای ترمیم حقوق خدمتگزاران در مدارس، اظهار کرد: یکی از عوامل تأثیر گذار در مدارس نیروهای سرایدار یا خدماتی هستند که مستقیما با دانش آموزش و معلم در ارتباط هستند و اگر در مدارس حضور نداشته باشند، از اموال دولت هم محافظت نمی‌شود.



نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر نقش و جایگاه خدمتگزاران در مدارس، افزود: نباید این نیروهای زحمتکش که جایگاه بسیار مهمی دارند، از کمترین حقوق و مزایا برخوردار باشند و مجلس به همین دلیل برای ترمیم حقوق این عزیزان مصوبه ای را در برنامه هفتم توسعه مصوب کرد.



وی تصریح کرد: بر اساس مصوبه مجلس، خدمتگزاران و سرایداران بعد از گذراندن دوره‌های کارآموزی ویژه که توسط وزارت آموزش و پرورش برگزار می‌شود، ‌به‌عنوان فوق العاده خدمتگزاری و فوق‌العاده سرایداری به ترتیب معادل 35 درصد و 50 درصد از حداقل حقوق مندرج در قوانین بودجه سالانه علاوه بر حقوق و مزایای دریافتی خود برخوردار می‌شوند.



شادمهر اضافه کرد: این مصوبه که در ماده 88 قانون برنامه هفتم توسعه ذیل فصل سرمایه انسانی قید شده کمک شایانی به افزایش بهره وری در مدارس خواهد کرد و امیدواریم با اجرای این مصوبه رضایت بخش مهمی از جامعه آموزشی مدارس که یکی از ارکان آموزشی در مدارس به شمار می‌آیند، جلب شود.



عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس یادآور شد: در قانون بودجه 1402 نیز مجلس به وزارت آموزش و پرورش مجوز جذب 25 هزار نیروی خدمتگزار جدید را داده است که با توجه به کمبود حداقل 60 هزار نیروی خدمتگزار در سراسر کشور، انتظار داریم دولت هرچه سریع‌تر نسبت به جذب این نیروهای خدمتگزار اقدام کند./



پایان پیام

  • کد خبر : 372221
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار