خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/05/19 - 19:05
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فرهنگی
موسوی لارگانی با تاکید بر رعایت پروتکل های کامل بهداشتی در هیئات مذهبی:

ستاد مقابله با کرونا تدبیری برای کاهش محدودیت تردد شبانه در دهه اول محرم بیاندیشد

عضو فراکسیون روحانیت مجلس با اشاره به اهمیت برگزاری مراسم‌های عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) و رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی هیئات مذهبی، خواستار کاهش محدودیت تردد شبانه برای خودروها در دهه اول محرم شد.

سیدناصر موسوی لارگانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به اهمیت عزاداری برای اباعبدالله الحسین(ع) و اشتیاق شیعیان و ایرانیان به حضور در این مراسم ها، گفت: در زمان رضاخان برگزاری این مراسم ها ممنوع شد اما مردم باز هم حتی در حد معدود افراد و خانوادگی به زیرزمین ها می رفتند و عزاداری می کردند.



نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: 2 سال است که ویروس منحوس کرونا جهان را تکان داده و باعث شده یک سری محدودیت های ترافیکی در همه امور ایجاد شود که برگزاری مراسم های عزاداری نیز یکی از این موارد است که تحت الشعاع قرار گرفت و حتی مردم از نعمت حضور در سفر زیارتی اربعین محروم شدند.



وی افزود: ملت ایران با توجه به عشق و علاقه ای که به حضرت اباعبدالله(ع) دارند توانسته اند با حفظ کامل پروتکل های بهداشتی، مراسم های عزاداری را در سراسر شهرهای ایران برگزار می کنند که در کلانشهر تهران نیز شاهد برگزاری باشکوه این مراسم ها هستیم در حالی که فاصله گذاری، استفاده از ماسک و ضدعفونی ها رعایت شده است.



موسوی لارگانی در ادامه با بیان اینکه طبق دستور ستاد ملی مقابله با کرونا با حفظ پروتکل ها، مراسم های مذهبی در حال برگزاری است، عنوان کرد: ساعات برگزاری هیأت های مذهبی متفاوت است و از آنجایی که یکی از مصوبات این ستاد ممنوعیت تردد شبانه خودروها در شهرهای قرمز است، مشکلاتی برای حضور عزاداران در مراسم هایی که بعد از ساعات تعیین شده، ایجاد می شود.



عضو فراکسیون روحانیت مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: لازم است ستاد ملی مقابله با کرونا تدبیری بیاندیشد تا در دهه اول محرم که جلسات بیشتری برگزار می شود، محدودیت های ترافیکی را کاهش دهند تا عزاداران حسینی بتوانند با آسودگی بیشتری به عزاداری پرداخته و به منازل خود بازگردند./



پایان پیام

  • کد خبر : 324775
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار