خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/02/11 - 15:25
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فرهنگی
منادی سفیدان:

سازمان فنی و حرفه‌ای با تصویب اساسنامه توسط مجلس مسیری جدیدی را آغاز کرده است

رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با اشاره به روند تصویب قانون اساسنامه سازمان فنی و حرفه‌ای، گفت: سازمان فنی و حرفه‌ای با تصویب اساسنامه توسط مجلس مسیری جدیدی را آغاز کرده است.

علیرضا منادی سفیدان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به مسیر تصویب اساسنامه برای سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای، عنوان کرد: سازمان آموزش فنی و حرفه ای در کشورها بزرگترین و مهم ترین سازمان آموزش غیررسمی به شمار می آید که حدود نیم قرن سابقه فعالیت دارد اما متاسفانه آنچه برای بنده و همکارانم در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس آزار دهنده بود، نبود اساسنامه در این سازمان بود.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس ادامه داد: اقشار آسیب پذیر، بیکاران، زندانیان، زنان سرپرست خانوار، معتادان بهبود یافته، سربازان وظیفه، روستاییان و عشایر جزو گروههایی هستند که توسط این سازمان خدمات دریافت میکنند و به تبع توانمندسازی، این اقشار می‌تواند در کاهش آسیبهای اجتماعی و همچنین گسترش کسب و کارها مفید باشند.

وی ادامه داد: در واقع تدوین اساسنامه برای چنین سازمانی یکی از الزامات اساسی به شمار می آید تا با نظارت بیشتری صلاحیت حرفه ای افراد که ممکن است در بازار کار با جان و مال انسان ها در ارتباط باشند مورد بررسی قرار بگیرد.

این نماینده مردم در مجلس اضافه کرد: در هر حال خوشبختانه با پیگیریهای مجدانه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس پس از نیم قرن این سازمان نیز همچون دیگر سازمان ها دارای اساسنامه شد و مسیر جدیدی را در ارائه خدماتش در پیش گرفت.

وی اضافه کرد: اعتقاد بنده این است که ما در برهه کنونی نه تنها باید تمام ساختارها را برای گسترش سازمان فنی و حرفه ای به کار بگیریم بلکه مهارت آموزی و فراگیری حرفه را در مدارس و دانشگاه‌ها نیز جدی تر دنبال کنیم، شاید از همین طریق می‌توان از ورود فارغ التحصیلان بیکار به جامعه پیشگیری کرد و کارمند پروری را متوقف ساخت./

پایان پیام

  • کد خبر : 377905
کلمات کلیدی
احسان کاظم زاده نظری
خبرنگار

احسان کاظم زاده نظری

آخرین اخبار