خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/08/03 - 16:05
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فرهنگی
عباس زاده مشکینی:

سازمان سنجش برای لو نرفتن سئوالات آزمون دی‌ماه چه کرده است؟

نماینده مردم مشکین شهر در مجلس، امنیت آزمون سراسری را یک اصل مهم برشمرد و گفت: سال گذشته، گزارش‌های رسمی از وجود تقلب‌‎ و دلالی‌‌ فروش سئوالات آزمون سراسری به دست ما رسید که این موارد در آزمون دی ماه سال جاری نباید تکرار شود.

محمود عباس زاده مشکینی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به طرح سئوال خود از وزیر علوم در کمیسیون آموزش مجلس در خصوص فروش و دلالی سئوالات آزمون سراسری در مقیاس وسیع، گفت: در جریان برگزاری کنکور امسال گزارش‌‎های رسمی از فروش سئوالات کنکور به ما رسید که متأسفانه برخی از این طریق نیر به امتیازهای بالایی در کنکور سراسری دست یافتند.



نماینده مردم مشکین شهر در مجلس با بیان اینکه امنیت آزمون یکی از مهم‎ترین مسائلی است که سازمان سنجش باید به آن ورود کند، افزود: کنکور سراسری باید آزمون مشخص شدن شایستگی‌ها و دانش باشد و معیارهای آن نیز باید به روز و معتبر شود.



عباس زاده مشکینی تصریح کرد: در این راستا نیاز است سازوکار عالمانه‌تر، دقیق‌تر و به روزتری در سازمان سنجش اتخاذ شود که این روند دچار مشکل است.



وی درباره اینکه با مصوبه جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی، نحوه برگزاری آزمون سراسری در دو مرحله از سال و فقط برای دروس تخصصی خواهد بود، گفت: در این زمینه نیز ما نگران امنیت برگزاری آزمون و تکرار نشدن تقلب‌‎ها و دلالی‌‎ها هستیم. معتقدم این شکل جدید برگزاری آزمون سراسری نیز شکل دقیق و کارشناسی نیست.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد:  در این رابطه نیز به وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و سازمان سنجش یک ماه فرصت داده شد تا برنامه‌های خود را در این خصوص به مجلس ارائه کنند تا در زمینه این سئوال و وصول آن به هیأت رئیسه جهت طرح در صحن علنی اظهار نظر صورت گیرد./



پایان پیام 

  • کد خبر : 350848
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار