خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/01/21 - 14:15
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فرهنگی
ذاکر:

سازمان سنجش اگر مستنداتی مبنی بر تقلب داوطلبان ندارد باید اصل را بر برائت بگذارد

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه سازمان سنجش اگر مستنداتی مبنی بر تقلب داوطلبان ندارد باید اصل را بر برائت بگذارد، گفت: متأسفانه گروهی از داوطلبان آزمون 1401 به علت عدم تطابق رتبه و معدل یا ابهام در برگه آزمون پذیرفته اعلام نشده که نارضایتی آن‌ها و خانواده‌ها را به دنبال داشته است.

سید سلمان ذاکر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به ایراد سازمان سنجش به برخی داوطلبان کنکور سراسری در سال 1401، عنوان کرد: نزدیک به یک سال است که برخی داوطلبان کنکور سراسری به دلایل نامشخص با وجود کسب رتبه پذیرفته نشده و به آن‌‎ها عنوان کردند که در آزمون تقلب صورت گرفته است در حالی که مستندی مبنی بر تقلب وجود ندارد.



نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه چرا در حالی که هیچ سند و مدرکی مبنی بر تقلب این داوطلبان در آزمون سراسری وجود ندارد، آن‌ها  پذیرفته اعلام نمی‌شوند، گفت: اگر این افراد مرتکب تخلف شده‌اند باید قانون برای آن‌ها اجرایی و افراد مجازات شوند ولی اگر جرمی رخ نداده نباید این داوطلبان را معطل کرد.



وی ادامه داد: به این داوطلبان عنوان شده که مجددا باید در آزمون شرکت کنند و قطعا داوطلب پس از گذشت یک سال آمادگی قبل برای شرکت در آزمون مجدد را ندارد.



عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: این موضوع در قالب یک شکایت به کمیسیون اصل 90 مجلس نیز ارجاع شده و انتظار داریم از افرادی که آبروی آن‌ها به خطر افتاده اعاده حیثیت شوند.



ذاکر تأکید کرد: درخواست این گروه از داوطلبان این است که زودتر تعیین تکلیف شوند، چراکه با آبروی آن‌ها بازی شده و دائم به نمایندگان مراجعه می‌کنند. این پیگیری‌ها از طرق کمیسیون آموزش و اصل 90 ادامه دارد و امیدواریم اگر استفساریه‌ای در این زمینه گره از مشکل این داوطلبان باز می‌‎کند، هرچه زودتر تدوین و راهی صحن علنی شود./



پایان پیام

  • کد خبر : 359828
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار