خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/06/27 - 09:22
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
سرویس : فرهنگی
سیاوشی به "پرس تی وی" پیشنهاد کرد:

ساخت مستندهایی از بانوان موفق ایرانی حرکت خلاف جریان رسانه ای غرب خواهد بود

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با توجه به نقشی که برای زنان در اسلام تعریف شده است، به شبکه های برون مرزی به ویژه "پرس تی وی" پیشنهاد کرد که بیش از پیش، زنان موفق ایرانی را در عرصه های مختلف اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی در قالب مستند، گزارش و ... به جامعه جهانی معرفی کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، طیبه سیاوشی شاه عنایتی نماینده مردم تهران در  مجلس شورای اسلامی با عنوان اینکه زن و مرد علی رغم تفاوت‌هایی که در آفرینششان وجود دارد، در اصل کمال انسانی برابرند، گفت: در آیات متعدد قرآن تاکید و توجه بر خوش رفتاری با زنان، مهربانی و دوستی با آن‌ها شده است. ضمن آنکه مقام مادر در اسلام بسیار مورد توجه است، در قرآن اطاعت و نیکی به پدر و مادر پس از پرستش خدا و شهادت به وحدانیت خداوند آورده شده لیکن در مورد احترام به مادر تاکید و سفارش بیشتری شده است.



عضو مؤسسه مطالعات و تحقیقات زنان افزود: در کلام معصومین زن، گل بهاری، حسنه، ریحانه و.. بیان شده است و حفظ کرامت انسان و به خصوص کرامت و گرامی داشتن شرافت زنان مورد تاکید و تائید است. براساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب، زن مسلمان زن شرقی نیست که دائما در خانه و محصور باشد، زن غربی هم نیست که کاملا رها و بی قید باشد، یک تعریف سومی برای زن مسلمان وجود دارد؛ تعریفی که می‌گوید زن مسلمان عفیف و شریف است و در مرکز جامعه حضور دارد.



سیاوشی عنوان کرد: جامعه ما با تاکید بر دستورات اسلام سعی دارد زنان بتوانند توانمندی‌های خودشان را در عرصه‌های مختلف اجتماع، در قالب نقش ها و شغل های گوناگون به اثبات برسانند، ضمن آنکه فضای خانه، تربیت فرزند و نقش‌های همسری و مادری نیز بسیار محترم شمرده شده است.



عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که زن ایرانی و زن مسلمان چقدر قابلیت معرفی به جامعه جهانی را دارد، گفت: بانوان در قالب نقش های گوناگون مادری، همسری و مشاغل مختلف، تولید کننده و انتقال دهنده فرهنگ به نسل آینده جامعه هستند، زن ایرانی و زن مسلمان از یک رشد و شکوفایی از نظر علمی، تحصیلات، آگاهی و شعور برخوردار گردیده است؛ حضور و مشارکت زنان در مسائل اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی بعد از انقلاب بسیار موثر بوده است، لذا معرفی و شناساندن این قشر به جامعه جهانی در واقع یکی از حقوق اجتماعی بانوان به شمار می آید.



سیاوشی با توجه به نقشی که برای زنان در اسلام تعریف شده است، به شبکه های برون مرزی به ویژه پرس تی وی پیشنهاد کرد که زنان موفق در این خصوص را در قالب مستند، گزارش و ... به جامعه جهانی معرفی نماید و در این باره تشریح کرد: شبکه های برون مرزی باید بتوانند برای نسل جوان در داخل و خارج الگوسازی نمایند. با گسترش استفاده از اینترنت و وسایل ارتباط جمعی که جهان را به دهکده ای تبدیل نموده است، زنان ایرانی به شدت متاثر از حضور فعال زنان در سایر کشورها هستند، لذا با همین رویکرد می توان نتیجه گرفت که کشورهای دیگر نیز به همین ترتیب بسیار تحت تاثیر فعالیت های زنان ایرانی هستند و ارائه تصویری مطلوب می تواند در ذهنیت دیگران بسیار تاثیرگذار باشد.



نباید اجازه سوء استفاده از مقام زن را به رسانه‌های غربی بدهیم



وی در پاسخ به این سوال که آنچه که ابرقدرت های رسانه ای علیه نگاه اسلام به زن القا می کنند چقدر در نگاه جامعه جهانی به این مقوله اثرگذار بوده است، خاطر نشان کرد: در تاثیرگذاری رسانه های خارجی شکی وجود ندارد، ولی نکته اینجاست که ما بتوانیم روزنه ها و شکاف های موجود در این قضیه را پوشش دهیم و نگذاریم دیگران از آن سوء استفاده کرده و در جهت منافع خود بهره برداری کنند.



این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه شبکه های برون مرزی بدون نگاه افراطی به موضوع زنان باید به تعدیل فضای ایجاد شده علیه زنان مسلمان بپردازند، گفت: همانطور که پیشتر اشاره شد بدون نگاه افراطی به موضوع با بهره گیری از نکات مثبت و ارزنده زنان شاغل وموفق در عرصه سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و معرفی این بانوان در عرصه داخلی و خارجی می توان اندکی از بار منفی و ذهنیت ایجاد شده در خصوص زنان ایرانی کاست و شبکه های برون مرزی ایران و بویژه شبکه هایی چون پرس تی وی می توانند در این زمینه نقشی موثر ایفا کنند./



پایان پیام

  • کد خبر : 288260
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار