خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/05/04 - 16:37
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فرهنگی
با تصویب کمیسیون آموزش مجلس؛

زمان تعهد خدمت پزشکان مناطق محروم از سه برابر به یک و نیم تا 2 برابر تقلیل می یابد

سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس از تصویب 2 ماده از طرح اصلاح قانون برقراری عدالت آموزشی در پذیرش دانشجو در دوره های تحصیلات تکمیلی و تخصصی در نشست امروز کمیسیون مجلس خبر داد و گفت: بر این اساس زمان تعهد خدمت پزشکان مناطق محروم از سه برابر به یک و نیم تا 2 برابر تقلیل می یابد.

رضا حاجی پور در گفت وگو با خبرنگار  خبرگزاری خانه ملت، در تشریح نشست امروز کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس، عنوان کرد: در جلسه امروز که با حضور معاونان وزیر بهداشت برگزار شد طرح اصلاح قانون برقراری عدالت آموزشی در پذیرش دانشجو در دوره های تحصیلات تکمیلی و تخصصی در دستورکار کمیسیون قرار داشت که تا ماده 2 این طرح مورد بررسی اعضای کمیسیون قرار گرفت و به تصویب رسید. 



نماینده مردم آمل در مجلس ادامه داد: براساس (ماده 1) این طرح زمان تعهد خدمت پزشکان در مناطق محروم از 3 برابر به 1.5 تا 2 برابر تقلیل یافت.



سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس تاکید کرد: بنابراین میزان تعهد خدمت مشمولان برای خدمت در مناطق مورد تعهد برای رشته های پرطرفدار تخصصی که هرساله توسط وزارت بهداشت اعلام می شود به میزان 2 برابر و برای سایر متعهدین یک و نیم برابر مدت تحصیل خواهد بود. کلیه متعهدین موظفند بلافاصله پس از فارغ التحصیلی خود را به دانشگاه علوم پزشکی معرفی کنند.



حاجی پور اضافه کرد: همچنین براساس ماده 2 این طرح نیز برخی فعالیت ها برای مشمولان این قانون ممنوع خواهد بود که از جمله آنان می توان به فعالیت پزشکی انتفاعی، دایر نمودن مطب و انجام تعهدات در خارج از استان محل تعهد اشاره کرد.



سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس تصریح کرد: همچنین تحویل مدرک تحصیلی و ریز نمرات، صدور تائیدیه تحصیلی و گواهینامه توسط وزارت بهداشت تا قبل از اتمام تعهدات ممنوع خواهد بود./



پایان پیام

  • کد خبر : 346344
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار