خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/09/07 - 10:08
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : فرهنگی
اسماعیلی:

رویکرد دولت و مجلس تلاش برای بازگشت نخبگان به کشور است

رئیس کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی گفت: توجه به خواسته نخبگان و مهیا کردن زمینه بازگشت نخبگانی که مهاجرت کرده‌اند در دستور کار مجلس و دولت قرار گرفته است.

مهدی اسماعیلی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در مورد مهاجرت نخبگان گفت: سرمایه اصلی هر کشوری نیروی انسانی به ویژه جوانان آن کشور محسوب می‌شود و باید به هر صورت ممکن زمینه مناسب و شایسته‌ای برای بروز و ظهور خلاقیت‌ها واستعدادهای جوانان مخصوصا نخبگان کشور فراهم گردیده و مشکلات و موانع این مسیر اثر بخش درپیشرفت و ترقی برداشته شده و حمایت‌های جدی و بایسته‌ای از آنها به عمل آید تا شاهد خروج نخبگان از کشور نباشیم.



نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی افزود:  مهاجرت نخبگان ایرانی با رشته‌ها و مدارج علمی و تحصیلی مختلف در سالیان گذشته  به دفعات تکرار شده است، متاسفانه این موضوع پدیده ناگواری بوده که برخی بی‌توجهی‌ها و سیاست‌های نادرست را به دنبال داشته است .



نخبگان ایرانی نام‌آوران جهانی​



وی ادامه داد: نخبگان ایرانی هر کدام در نقاط مختلف از جهان و در رشته‌های خاص ، نام آور بوده و گاهی شهرت آنها فرهنگ و تمدن غنی ایرانی اسلامی را به رخ جهانیان کشیده و این همان شایستگی‌های بی بدیل جوان ایرانی است که باید به خوبی مورد توجه مسئولان قرار گیرد. 



هشدار به خروج دنباله‌دار نخبگان



اسماعیلی تاکید کرد: سال‌هاست مقام معظم رهبری به ظرفیت نخبگان و خروج آنها از کشور اشاره کرده و طی چند روز گذشته خروج نخبگان را به مسئولان و متولیان امر توصیه نمودند و توجه به فرصت نیروی انسانی فعال به ویژه نخبه را اهم وظایف آنها دانسته است، توجه به خواسته نخبگان و نیز مهیا کردن زمینه بازگشت نخبگانی که مهاجرت کرده‌اند  در دستور کار مجلس و دولت قرار گرفته است.



بیشتر بخوانید:





رئیس کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس در پایان خاطر نشان کرد: موضوع حمایت از موسسات دانش بنیان و ایجاد ساز وکار مناسب وتسهیل‌گری در این راستا به عنوان یک طرح بسیار اثر بخش در دستور کار کمیسیون قرار گرفت و مصوبات تقنینی به عمل آمد در حال حاضر تمام رویکردهای مسئولان و دست اندرکاران کشور نسبت به پشتیبانی از نخبگان و بازگشت آنان از کشورهای دیگر کاملا حمایتی شده و تمام تلاش مجلس و دولت در این جهت خواهد بود./



پایان پیام



 

  • کد خبر : 332152
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار