خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/08/05 - 10:18
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فرهنگی
ارکانی:

رفع مشکل دانش‌آموزان روستاهای نیشابور در گروی ابلاغ دستورالعمل آموزش و پرورش است

نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس، با بیان اینکه دانش‌آموزان روستاهای حوزه انتخابیه‌اش برای استفاده از خدمات آموزش مجازی همچنان با مشکلات جدی مواجه هستند راه‌حل آن را ابلاغ دستورالعملی از سوی وزارت آموزش‌و پرورش برای برگزاری کلاس‌های حضوری در این منطقه دانست.

احسان ارکانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در مورد مشکلات دانش آموزان 30 روستای نیشابور برای استفاده از خدمات آموزش مجازی، گفت: متاسفانه این معضل از زمان  شیوع کرونا و ارائه خدمات آموزش مجازی ایجاد شد، کما اینکه در بازدیدی که از تعدادی از روستاهای مناطق کوهستانی و دور افتاده حوزه انتخابیه داشتم، متوجه شدم که برخی از دانش آموزان به این دلیل که این روستاها دکل مخابراتی همراه اول و ایرانسل ندارند از دریافت خدمات اینترنتی محروم هستند ضمن اینکه این مناطق حتی پوشش شبکه دیجیتال صدا و سیما هم ندارند تا حداقل بتوانند از طریق شبکه آموزش، خدمات آموزشی را دریافت کنند.



روستاهای نیشابور فاقد دکل‌های همراه اول و ایرانسل هستند



نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: این دانش آموزان به دلیل وجود این مشکل بعضا ناگزیر هستند نقاط غیرکور را جستجو کنند تا بتوانند از طریق همراه اول از خدمات آموزش مجازی استفاده کنند.



وی تصریح کرد: بنده برای رفع این مشکل با رییس اداره آموزش و پرورش این شهرستان صحبت کردم و پیشنهاد دادم فلش مموری‌هایی که حاوی دروس هفته گذشته شبکه آموزش در مقاطع ابتدایی و راهنمایی باشد را در اختیار اولیاء دانش آموزان قرار دهند تا آنها بتوانند با استفاده از کتاب باکس از خدمات این بخش بهره‌مند شوند.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم، تاکید کرد: ما امیدوار بودیم که به دنبال پیگیری‌هایی که انجام دادیم و قول‌هایی که داده شد پوشش شبکه یا همراه اول یا ایرانسل یا آنتن دیجیتال در این منطقه کامل شود اما متاسفانه کماکان این مشکل در روستاهای این منطقه وجود دارد.



نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی، در پاسخ به اینکه آیا می‌توان کلاس‌ها را حداقل در مناطق روستایی حضوری برگزار کرد، یادآور شد: تصمیم‌گیری در این زمینه در حوزه اختیارات آموزش و پرورش یک شهرستان نبوده و باید وزارت آموزش و پرورش برای آن دستورالعملی را ابلاغ کند و اجازه دهد کلاس‌ها در این مناطق به صورت حضوری برگزار شوند./



پایان پیام  

  • کد خبر : 329827
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار