خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/07/25 - 17:13
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فرهنگی
حاجی پور:

رتبه‌بندی معلمان به پشتوانه ساعت‌ها کار کارشناسی راهی صحن علنی شد

سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با اشاره به تصویب رسیدگی اولویت دار لایحه رتبه بندی فرهنگیان در صحن علنی مجلس، تصریح کرد: این لایحه به پشتوانه ساعت‌ها کار کارشناسی راهی صحن علنی شده است و نظر آموزش و پرورش و سازمان برنامه و بودجه و مرکز پژوهش‌ها نیز در این حوزه اخذ و جمع بندی آن در لایحه آورده شده است.

رضا حاجی پور در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با یادآوری رأی مثبت امروز (یکشنبه 25 مهر) مجلس شورای اسلامی به اولویت دار شدن رسیدگی به لایحه رتبه بندی معلمان، اظهار کرد: قطعا نمایندگان با در نظر گرفتن بار مالی ناشی از این لایحه به آن رأی مثبت دادند.



نماینده مردم آمل در مجلس با بیان اینکه برای سال‌های آتی باید در لایحه بودجه برای پیاده سازی رتبه بندی معلمان ردیف بودجه‌‎ای مستقل در نظر گرفت، افزود: در حال حاضر نمی‌توان درباره رقم قطعی رتبه بندی معلمان اظهار نظر کرد چرا که هنوز این لایحه به تصویب نهایی نرسیده اما با تصویب نهایی آن و اعمال تغییرات می‌توان رقم دقیق را برآورد کرد.



وی با رد ارقام نجومی مطرح شده بالای 100 هزار میلیارد تومان، تأکید کرد: نظام رتبه بندی باید برای ارتقای کیفی آموزش در کشور اجرا شود و این مطالبه جدی معلمان بوده که مجلس یازدهم به آن پاسخ مثبت داد.



سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با یادآوری اینکه جلسات سه شیفت برای تنظیم لایحه رتبه بندی معلمان در کمیسیون آموزش مجلس برگزار شد، گفت: امیدواریم با در نظر گرفتن ردیف مستقل برای لایحه رتبه بندی معلمان و جلب نظر دولت، بتوانیم در جهت بهبود معیشت معلمان گام مثبت برداریم./



پایان پیام

  • کد خبر : 329200
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار