وحیدی:
راهبران آموزشی باید تحت عنوان مدیر بازنشسته شوند
عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس، از پیگیری مشکل راهبران آموزشی توسط این کمیسیون پیرامون تغییر عنوان آنها از آموزگار به مدیر در حکم بازنشستگی این افراد توسط سازمان اداری و استخدامی کشور خبر داد.
محمد وحیدی در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت ، با اشاره به مشکل راهبران آموزشی که سازمان اداری و استخدامی با ایجاد پستی تحت این عنوان موافقت نکرده و در زمان بازنشستگی حکم آموزگار برای آنها صادر میکند، گفت: در ادوار گذشته در مجموعه آموزش و پرورش افرادی بودند که در مقطع ابتدایی به عنوان راهنمای تعلیماتی فعالیت میکردند و تعدادی از مدارس روستایی را تحت پوشش قرار میدادند و چون سیستم رفت و آمد مدیران ادارات سخت بود تعدادی از این افراد که معمولا نیروهای شاخص آموزش ابتدایی بودند به عنوان راهنمای تعلیماتی وضعیت آموزشی کلاسها در این مناطق را مورد ارزیابی قرار میدادند و تقریبا در حد مدیران مدارس روستایی مورد پذیرش بودند.
چرا سازمان اداری و استخدامی کشور آنها را به عنوان آموزگار بازنشسته میکند؟
نماینده مردم بجنورد، مانه، سملقان، جاجرم، گرمه، راز و جرگلان در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: بعد از اجرای سند تحول بنیادین، مجتمعهای آموزشی در محیط های روستایی طراحی شد که در آنها مدیران همین نقش را داشتند و در کنار آنها معاون اجرایی یا چند معاون به نسبت جمعیت نیز فعالیت میکردند و بعد از اینکه دولت گذشته مجتمعهای آموزشی را راکد نگه داشت همان نقش مدیران این مجتمعها برای راهبران آموزشی تعریف شد.
وی تصریح کرد: مشکلی که راهبران آموزشی با آن مواجه هستند این است که سازمان اداری و استخدامی کشور آنها را به عنوان آموزگار بازنشسته میکند در حالیکه این افراد در سطح مدیر هستند یا حداقل باید با عنوان راهبر آموزشی بازنشسته شوند.
این نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: هماکنون باید جایگاه راهبر آموزشی مجدد احیا شود که این افراد با این عنوان بازنشسته شوند و از مزایای سیستم مدیریتی بهرهمند شوند، چرا که آنها از مجموعه مدیران مدارس روستایی سطحشون به لحاظ نظارتی و آموزش بالاتر است بنابراین تقاضایی که داشتند این بود که به عنوان راهبر آموزشی بازنشسته شوند تا متضرر نشوند.
عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: با توجه به اینکه تعدادی از این افراد از ما درخواست کردند که به این موضوع ورود پیدا کنیم در حال پیگیری درخواستشان هستیم و با سرپرست وزارت آموزش و پرورش هم در این مورد صحبت کردیم که اگر نیاز است با سازمان اداری و استخدامی کشور در این زمینه مکاتبه کنیم تا برابر با چارتی که برای نقاط روستایی وجود دارد، مشخص شود به چه تعداد از مدارس این مناطق، راهبر آموزشی تعلق میگیرد تا بر اساس آن در ساختار آموزش و پرورش این عدد اصلاح شود و این افراد بتوانند با همان نقشی که در آن فعالیت دارند، بازنشسته شوند و حقی از آنها تضییع نشود./
پایان پیام