خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/08/16 - 16:40
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فرهنگی
نصیرایی در تشریح نشست امروز کمیسیون فرهنگی مجلس:

رئیس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی به منظور ارائه برنامه‌های آن مرکز در کمیسیون فرهنگی حاضر شد

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس از حضور رئیس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی به منظور ارائه برنامه‌های آن مرکز در کمیسیون خبر داد.

مجید نصیرایی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در تشریح دستور کار امروز (یکشنبه 16 آبان ماه) کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: نشست امروز کمیسیون بحث و بررسی پیرامون مسائل و موضوعات فرهنگی با حضور بابک نگاهداری رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، معاونان وی و اعضای کمیسیون فرهنگی بود.



نماینده فردوس، طبس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در ابتدای این نشست ، رئیس مرکز پژوهش های مجلس با ارائه گزارشی، جزئیات عملکرد این مرکز را در اختیار اعضای کمیسیون قرار دادند؛ در ادامه جلسه اعتبارات و جزییات بودجه ای ۱۴۰۱ در حوزه فرهنگ و هنر مورد بررسی قرار گرفت.



نصیرایی تصریح کرد: در ادامه این جلسه موضوعاتی همچون رشد جمعیت، تحکیم بنیان خانواده، حمایت از حقوق کاربران در فضای مجازی و خدمات رسانی به کاربران، بحث قانون اداره صدا و سیما، خلاهایی که در حوزه ورزش، جوانان و تدوین قوانین، فرصت‌ها و ظرفیت‌های مرتبط به گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی، تهیه یک نقشه جامع و راهبردی برای پیشبرد اهداف فرهنگی و... از جمله مباحثی بود، که مورد بحث و بررسی قرار گرفت.



سخنگویی کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: در ادامه نشست اعضای کمیسیون فرهنگی ضمن قدردانی از تلاش های مرکز پژوهش های مجلس سوالات، نظرات و پیشنهادات خود را مطرح کرده‌اند، مقرر گردید کمیسیون فرهنگی از نظرات و پیشنهادات مرکز پژوهش های مجلس و مرکز تحقیقات اسلامی مجلس در قم و کارشناسانی که خارج از مجلس هستند، حداکثر استفاده را برای به سرانجام رساندن موضوعات فرهنگی داشته باشد و همچنین تطبیق قوانین با مبانی دینی و شرعی از دیگر موضوعاتی بود که در جلسه امروز مورد بررسی قرار گرفت.



 نصیرایی خاطرنشان کرد: در پایان جلسه مقرر گردید جلسه‌ای با حضور معاونت‌های مرکز پژوهش‌های مجلس و کارشناسان حوزه فرهنگ برگزار شود؛ تا نمایندگان و اعضای کمیسیون سوالات و نظرات خود را در خصوص موضوعات فرهنگی در ابعاد متفاوت با تعیین اولویت‌های مطرح کنند تا مورد بررسی قرار بگیرند./



پایان پیام

  • کد خبر : 330682
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار