خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/01/29 - 17:05
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فرهنگی
با صدور پیامی:

رئیس فراکسیون گردشگری مجلس سالروز جهانی «بناها و محوطه‌های تاریخی» را تبریک گفت

دشتی اردکانی رئیس فراکسیون گردشگری و میراث فرهنگی مجلس ضمن تبریک سالروز جهانی «بناها و محوطه‌های تاریخی» بر معرفی آثار فرهنگی به عنوان مقاصد گردشگری تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، محمدرضا دشتی اردکانی رئیس فراکسیون گردشگری و میراث فرهنگی و عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در پیامی فرارسیدن 29 فروردین، روز جهانی بناها و محوطه‌های تاریخی را تبریک گفت و یادآور شد و بر معرفی آثار فرهنگی به عنوان مقاصد گردشگری تاکید کرد.



متن پیام رئیس فراکسیون گردشگری و میراث فرهنگی مجلس به شرح زیر است:



به نام خدا



شناخت بناها، بافت‌ها و محوطه‌های تاریخی این سرزمین موجب بازشناسی ارزش‌های نهفته در میراث فرهنگی ناملموس مترقی ایران اسلامی خواهد شد و این شناخت در راستای دغدغه‌مند کردن آحاد مردم به منظور محافظت مطلوب‌تر، بهترین راه‌کار مردمی‌سازی میراث فرهنگی به عنوان رکن رکین محافظت خواهد بود.



در این راستا آثار فرهنگی به عنوان مقاصد گردشگری می‌بایست به خوبی معرفی شوند چرا که زیباترین معرف ایران، فرهنگ و هویت غنی آن می‌باشد و برنامه‌ی هفتم توسعه بهترین فرصت برای ارتقای جایگاه میراث فرهنگی به عنوان تنها مزیت رقابتی ایران در جذب گردشگر خواهد بود و شایسته است آن چنان که شایسته‌ است موضوع مواریث فرهنگی در این برنامه دیده شود.



29 فروردین، روز جهانی بناها و محوطه‌های تاریخی بهانه‌ی خوبی برای توجه به این سرمایه گرانبهاست و شعار امسال آن با عنوان تحولات میراثی، دانش سنتی رهیافتی برای تغییرات اقلیمی، می‌تواند تجربه‌ای برای همکاری دستگاه‌های دیگر برای مواجهه با این تغییرات جهت محافظت از میراث فرهنگی طبیعی باشد.



محمدرضا دشتی اردکانی



رئیس فراکسیون گردشگری و میراث فرهنگی مجلس شورای اسلامی



پایان پیام

  • کد خبر : 360409
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم