خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/06/01 - 14:34
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : فرهنگی
رئیس فراکسیون ورزش مجلس:

رئیس جمهور شخصا به موضوع بازسازی استادیوم آزادی ورود کند/ امروز باید حسرت کشورهایی را بخوریم که آرزوی بازی در استادیوم آزادی را داشتند

رئیس فراکسیون ورزش مجلس ضمن انتقاد شدید از وضعیت استادیوم آزادی، گفت: چرا دو تیم پرطرفدار آسیا امروز یک ورزشگاه استاندارد ندارند، این مسئله می‎‌‌ طلبد از اعتبارات سایر بخش‌ها بکاهیم و فوراً برای تجهیز و بازسازی استادیوم آزادی اقدام کنیم.

محمد‌مهدی فروردین در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با انتقاد شدید از وضعیت اسفناک استادیوم آزادی، عنوان کرد: مـتأسفم که امروز باید حسرت کشورهایی را بخوریم که روزی آرزوی حضور و بازی در استادیوم آزادی را داشتند.



نماینده مردم فیروزآباد و فراشبند و قیرو کارزین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: استانداردهای استادیوم آزادی امروز نه تنها کفاف برگزاری بازی‌های بین المللی و آسیایی را نمی‌دهد بلکه برای برگزاری بازی‌های داخلی نیز خطرناک است.











بازسازی استادیوم آزادی




وی ادامه داد: متأسفانه دولتمردان از گذشته تاکنون برنامه‌ای برای توسعه زیرساخت‌های ورزشی نداشتند و ما امروز با چنین وضعیتی مواجه شده‌ایم که نمی‌توانیم از تماشاگری که یک سرمایه اجتماعی بوده و حاضر است در گرما و سرما به صورت میلیونی در استادیوم‌های سراسر کشور حضور پیدا کند، میزبانی کنیم.



فروردین یادآور شد: این سرمایه اجتماعی ارزش این را دارد که از اعتبارات سایر بخش‌ها بکاهیم و به این حوزه اختصاص دهیم اما باید تأسف خورد که اراده‌ای در گذشته برای حل این مشکلات وجود نداشته است.



باید حداقل 5 استادیوم مجهز و به روز در کشور داشته باشیم



رئیس فراکسیون ورزش تأکید کرد: از رئیس جمهور که نگاه ویژه‌‎ای به ورزش دارد، انتظار داریم به متولیان حوزه ورزش و معاون اول خود تکلیف کند که در جهت ساخت و تجهیز حداقل 5 استادیومی که در سراسر کشور دارای تمامی استانداردها باشند، وارد عمل شوند.











بازسازی استادیوم آزادی


وی افزود: مهم‌تر از همه امروز دو تیم پرطرفدار استقلال و پرسپولیس فاقد استادیوم بوده و نمی‌توانند میزبانی بازی‌‎های آسیایی را به عهده بگیرند. این مشکلات باید در جلساتی با حضور آقای رئیس جمهور مطرح تا تصمیمی ملی برای بهبود وضعیت استادیوم آزادی و احداث و تجهیز چند استادیوم دیگر در کشور اتخاذ شود.



فروردین با بیان اینکه ایران ما، کشوری ثروتمند بوده  و به لحاظ نیروی انسانی نیز بهترین‌‎ها را داریم، گفت: همانطور که در جام جهانی قطر مشاهده شد، بهترین مهندسان استادیوم‌های میزبان جام جهانی قطر، ایرانی بودند لذا در حوزه معماری و عمران نیروی انسانی توانمندی داریم که باید از آن‌ها بهره برد تا دغدغه این را نداشته باشیم که ناظرین فیفا و AFC می‌خواهند از استادیوم‌های ما بازدید کنند.











بازسازی استادیوم آزادی


این نماینده مردم در مجلس، جامعه ورزش و علاقه مندان ورزش را سرمایه اصلی کشور دانست و گفت: بنابراین این مسئله می‌طلبد که آقای رئیس جمهور شخصا به موضوع ساخت و تکمیل استادیوم‌های اختصاصی برای 2 باشگاه استقلال و پرسپولیس ورود کند. هواداران فوتبال و ورزش فراموش کار نیستند و رئیس جمهور و دولتمردان یقین بدانند که اگر چنین اقدامی را انجام دهند، مردم به آن‌ها پاسخ مثبت خواهند داد.



وی تصریح کرد: راه‌های مختلفی برای جذب سرمایه وجود دارد و حتی می‌توان از بخش خصوصی و هواداران نیز برای ساخت استادیوم کمک گرفت ولی دولتمردان باید بدانند که ساخت استادیوم و زیرساخت‌های ورزشی به هیچ عنوان هزینه نیست بلکه سرمایه گذاری برای آینده ورزش و حفظ سرمایه اجتماعی کشور است./



پایان پیام

  • کد خبر : 367321
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار