خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/08/25 - 13:11
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فرهنگی
حق وردی با اشاره به عدم رأی اعتماد مجلس به فیاضی:

رأی مجلس به گزینه پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش کارشناسی بود/ نظر کمیسیون‌های تخصصی برای نمایندگان معیار اصلی است

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با بیان اینکه رأی منفی به گزینه پیشنهادی آموزش و پرورش مخالفت با دولت یا رئیس جمهور نیست، گفت: رأی امروز مجلس نشان داد، نظر کمیسیون‌های تخصصی برای نمایندگان معیار اصلی است.

حسین حق وردی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به عدم رأی اعتماد مجلس به گزینه پیشنهادی دولت برای تصدی وزارت آموزش و پرورش، اظهار کرد: نگاه عمده نمایندگان مجلس این است که ما افراد توانمند، مدیر، انقلابی، ارزش مدار و مدبر در بدنه آموزش و پرورش کم نداریم لذا بر این نظر هستند که ضرورت دارد، فردی از خانواده بزرگ آموزش و پرورش به دلیل آشنایی و قرابت او با ساختار و مشکلات این دستگاه به مجلس معرفی شود.



نماینده مردم شهریار و قدس و ملارد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در عین اینکه معرفی وزرا حق رئیس جمهور است اما قطعا اگر دولت در فرآیند انتخاب افراد، نظر کمیسیون تخصصی مربوطه را أخذ کند، می‌توان در یک فضای تعاملی فردی قوی‌تر و از بدنه آموزش و پرورش را احصا کرد تا بتوان به آینده مسیر آموزش و پرورش در کشور امیدوار بود.



حق وردی با اشاره به تأثیرگذاری رأی و نظر کمیسیون‌های تخصصی در رأی اعتماد به وزرا، گفت: این رأی به هیچ عنوان سیاسی نبود بلکه مبتنی بر بررسی‌های کارشناسی صورت گرفته در کمیسیون داده شد؛ شاهد بودیم که در جریان بررسی صلاحیت وزرای معرفی شده مجلس هربار به نظر کمیسیون تخصصی آموزش و پرورش توجه داشت چراکه در کمیسیون آموزش به هیچ عنوان نگاه سیاسی و جناحی حاکم نیست.



عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس تصریح کرد: اینکه در هر دو گزینه معرفی شده برای تصدی وزارت آموزش و پرورش، نمایندگان نظر کمیسیون تخصصی را ملاک اصلی قرار می‌دهند، نشان دهنده اعتماد نمایندگان به  بررسى کارشناسی صورت گرفته در کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس است./



پایان پیام

  • کد خبر : 331378
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار