خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/06/21 - 17:45
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فرهنگی
منتظری با اشاره به نشست کمیسیون فرهنگی تشریح کرد:

ذره بین کمیسیون بر عملکرد کاروان اعزامی ورزشکاران ایران به توکیو

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس از استماع گزارش رئیس کمیته ملی المپیک از مسابقات المپیک ۲۰۲۰ توکیو و طرح دغدغه‌های اعضای کمیسیون فرهنگی با رئیس کمیته ملی المپیک و سرپرست کاروان اعزامی ورزشکاران به مسابقات المپیک توکیو خبر داد.

غلامرضا منتظری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، در تشریح نشست امروز (یکشنبه، 21 شهریورماه) کمیسیون فرهنگی مجلس عنوان کرد: نشست امروز به بررسی و استماع گزارش رئیس و مسئولان ارشد کمیته ملی المپیک با محوریت عملکرد کاروان ورزشی جمهوری اسلامی ایران در المپیک و پارالمپیک توکیو بود.



نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس با بیان اینکه در گزارش آقای صالحی امیری اشاره ای به تاثیر کرونا بر روند آماده سازی کاروان ورزشی ایران و عملکرد کاروان با توجه به امکانات و سخت افزار موجود ارائه شد، افزود: نمایندگان عضو کمیسیون نیز سوالات و مسائلی را پیرامون موضوعات مختلف به ویژه موضوع نقش آفرینی فرهنگی ایران با توجه به جایگاه جمهوری اسلامی ایران در دنیا بود که در این زمینه رئیس کمیته ملی المپیک تقاضای همکاری بیشتر کمیسیون با کمیته ملی المپیک شد.



وی یکی دیگر از موضوعات مطروحه در نشست امروز را مباحث مربوط به سند جامع ورزش به ویژه در حوزه المپیک برشمرد و ادامه داد: یکی دیگر از مسائل مطروحه در این نشست کادرسازی در حوزه ورزش است که باید به این مسئله نیز توجه شود.



منتظری یادآور شد: نکته بعدی مورد تأکید اعضای کمیسیون نیز در خصوص دیپلماسی و اقتصاد ورزش بود که باید به این حوزه نیز توجه داشت.



وی یادآور شد: همچنین در زمینه اعزام‌های غیرضروری به المپیک نیز نکاتی عنوان شد که اگر تأمل بیشتری به خرج داده می‌شد جلوی خیلی از این هزینه‌ها گرفته می‌شد. حتی اعضای کمیسیون فرهنگی که می‌بایست به عنوان ناظر به همراه کاروان اعزامی در المپیک حاضر می‌شدند، این دوره در توکیو حاضر نشده و هیچ یک از نمایندگان مجلس به توکیو اعزام نشدند.



نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس افزود: نهایتا معدل کاروان ورزشی ایران در قیاس با عملکرد برخی از کشورهای اروپایی با توجه به شرایط کرونایی، قابل قبول ارزیابی و مقرر شد جلسات کمیسیون با کمیته ملی المپیک ادامه داشته باشد./



پایان پیام

  • کد خبر : 326987
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار