خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/09/08 - 14:52
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فرهنگی
فلاحی با اشاره به مصوبه مجلس در برنامه هفتم توسعه:

دولت اجازه قطع همکاری با نیروهای خرید خدماتی و حق التدریسی را نخواهد داشت

سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با اشاره به مصوبه مجلس شورای اسلامی در برنامه هفتم توسعه، تصریح کرد: دولت اجازه قطع همکاری با نیروهای خرید خدماتی و حق التدریسی آزاد و آموزشیار نهضت سوادآموزی را نخواهد داشت.

احمدحسین فلاحی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی مصوبات خوبی در حوزه نیروی انسانی برای آموزش و پرورش در زمان بررسی لایحه برنامه هفتم توسعه داشت، گفت: یکی از این مصوبات ضرورت ادامه همکاری با نیروی خرید خدمات آموزشی، نهضتی و حق التدریسی بود که برخی گمانه مبنی بر قطع همکاری با آن‌ها مطرح شده بود.



نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در حالیکه برخی سخن از قطع همکاری با این معلمان زحمتکش را می‌زدند، مجلس نسبت به ادامه همکاری و تعیین تکلیف و تبدیل وضعیت آن‌ها اصرار دارد.



وی ادامه داد: در مصوبه اخیر مجلس در برنامه هفتم توسعه آمده است؛ هرگونه به کارگیری نیروی جدید از طریق خرید خدمات آموزشی، حق‌التدریس آزاد و آموزشیار نهضت سوادآموزی  به جز افرادی که در سنوات گذشته تحت این عناوین و به صورت مستمر شاغل در آموزش و پرورش بوده و هستند در مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی دولتی، ممنوع است. مقررات این حکم مانع از مشارکت افتخاری نخبگان بدون ایجاد هرگونه تعهد استخدامی برای دولت، نیست.



سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس یادآور شد: بنابراین با این بند قانونی دولت نمی‌تواند نیروی جدید خرید خدمات آموزشی، حق‌التدریس آزاد و آموزشیار نهضت سوادآموزی بگیرد ولی مکلف به ادامه همکاری با نیروهای سابق تا تعیین تکلیف این عزیزان در سال‌های آتی است.



فلاحی اضافه کرد: این مصوبه که در بند (ج) ماده 18 لایحه برنامه هفتم توسعه آمده است، راه را برای ورود نیروهای جدید از دانشگاه فرهنگیان باز می‌کند و موجب حفظ و استفاده از تجربه نیروهایی که سابقه تدریس دارند، نیز می‌شود./



پایان پیام

  • کد خبر : 372227
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار