خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/02/05 - 15:18
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : فرهنگی
فلاحی با تاکید بر اینکه مجلس مشوق اقدامات مثبت دولت است:

دستاوردهای مهم دولت سیزدهم از مهار کرونا تا دیپلماسی فعال منطقه‌ای دور از چشم نمایندگان نیست

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با برشمردن نقاط قوت دولت سیزدهم، گفت: تعامل بین مجلس و دولت موجب تقویت این خدمات دولت می‌شود. کنترل بیماری کرونا و بیمه 5 میلیون بیمه نشده و همچنین ارتباط مؤثر با کشورهای همسایه از دستاوردهای دولت سیزدهم است.

احمدحسین فلاحی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت ضمن تأکید بر ضرورت افزایش تعامل بین دولت و مجلس، اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی از همان ابتدای تشکیل کابینه با رأی اعتماد قابل توجه به وزرا نشان داد که بنای تعامل را با دولت دارد و این تعامل تا امروز نیز ادامه داشته است.



نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس با اشاره به اینکه بسیاری از طرح‌  سئوالات و استیضاح‌‎ها از جانب نمایندگان با برگزاری جلسات و تعامل دو طرفه برطرف شده است، افزود: مجلس شورای اسلامی با رویکرد تعاملی به دولت فرصت داد تا با توجه به بدهی‌‎هایی که از دولت گذشته بر جای ماند، بتواند بسیاری از مسائل را حل و فصل کند و به همین دلیل مجلس نیز انتظار دارد این تعامل دو سویه باشد.



وی با بیان اینکه همواره مشوق اقدامات مثبت دولت بوده‌‎ و خواهیم بود، ادامه داد: یکی از مهم‌ترین دستاوردهای دولت سیزدهم، کنترل بیماری کرونا در کشور بوده که با هزینه کرد بالغ بر 20 هزار میلیارد تومان، امنیت روانی در شرایطی که آمار مرگ و میر در آمریکا و ژاپن و سایر کشورها وجود داشت به کشورمان بازگردانده شد.



فلاحی دیگر نقطه قوت دولت را بیمه 5 میلیون نفر ایرانی که فاقد هر گونه بیمه‌ای بودند، برشمرد و گفت: با بیمه شدن این افراد، جامعه آماری که از خدمات درمانی و تأمین اجتماعی بهره بردند، افزایش یافت و این یک اقدام مثبت در کارنامه دولت سیزدهم است.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم، اجرای پروژه‌های عمرانی در سراسر کشور با وجود مشکلات مالی را یکی دیگر از نقاط قوت دولت سیزدهم دانست و گفت: انتظار نمی‌‎رفت، دولتی که با این حجم بدهی از دولت قبل روی کار آمده بتواند بدهی پیمانکاران را بپردازد و پروژه‌های عمرانی را اجرا کند.



وی، دیپلماسی فعال با کشورهای عضو شانگهای و کشورهای همسایه را یکی دیگر از مزیت‌های دولت سیزدهم خواند و گفت: امثال موافقتنامه‌هایی بین ایران و عربستان می‎‌ تواند بسیاری از آسیب‌هایی که از این طریق به کشور وارد می‌‎شد را بکاهد و جای امیدواری دارد که این دولت اقتصاد کشور را فقط به برجام گره نزد و دیپلماسی چند جانبه گرایی را در دستور کار قرار داد.



عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس تصریح کرد: شخص رئیس جمهور نیز با حضور در میان مردم و انجام سفرهای استانی، بسیار فعال نشان بوده که این سفرها نیز اثرات مثبتی را در اداره کشور داشته و امیدواریم این روند ادامه داشته باشد./



پایان پیام

  • کد خبر : 360585
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم