خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/12/16 - 13:04
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه
سرویس : فرهنگی
نگاهداری در مراسم تجلیل از برگزیدگان هجدهمین دوره مسابقات قرآن کریم کارکنان قوه مقننه:

در کنار قرائت، آشنایی با مفاهیم قرآن و عمل به قواعد آن در دستور کار قرار گیرد

مشاور و رئیس حوزه ریاست مجلس، گفت: باید تلاش کرد مسابقات قرآنی از حالت و مراسم کلیشه ای خارج و باعث شود در کنار قرائت، آشنایی با مفاهیم قرآن و عمل به قواعد آن در دستور کار قرار گیرد و مسابقات صرفا جنبه کلیشه ای پیدا نکند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، مراسم تجلیل از برگزیدگان هجدهمین دوره مسابقات قرآن کریم کارکنان قوه مقننه امروز (شنبه، 16 اسفندماه) با حضور بابک نگاهداری  مشاور و رییس حوزه ریاست مجلس شورای اسلامی، الهه عطایی، مشاور رئیس مجلس در امور بانوان، علیرضا شریفی مدیرکل فرهنگی و روابط عمومی مجلس و همچنین تعدادی از  مدیران کل برگزار شد.



بابک نگاهداری مشاور و رئیس حوزه ریاست مجلس  در این مراسم با ابراز خرسندی از حضور در جمع مأنوسین و اصحاب قرآنی، گفت: از آقای شریفی مدیرکل فرهنگی و روابط عمومی مجلس تشکر می کنم که در این ایام مبارک و زمان مناسب این مراسم را برگزار کردند تا مشوقی برای فعالیت های قرآنی بیشتر همه ما در ایام پیش رو به ویژه ماه مبارک رمضان باشد.



وی با بیان اینکه قرآن به نوعی کتاب قانون، حکمت، اخلاق، تاریخ و علم است، افزود: بسیاری از حقایق هستی در آن آمده و از گذشته گفته و برای آینده پیشگویی دارد و همه جنبه هایی که برای سعادت و هدایت بشر لازم باشد در قرآن مستتر است.











مراسم تجلیل از برگزیدگان مسابقات قرآنی کارکنان مجلس


نگاهداری با یادآوری اینکه انس با قرآن معنا و مفهوم خاص خود را دارد، گفت: درست است که با قرائت قرآن انس با آن ایجاد می شود و این اولین مرحله انس با قرآن است اما همه مسیر نیست و انس واقعی قرائت قرآن، آشنایی با مفاهیم و عمل به دستورات آن است البته قرائت هم مهم است و قرائت های چند دقیقه ای را باید غنیمت بشمریم زیرا به طور حتم تاثیر خود را در زندگی ما به جای می گذارد و در استحکام ایمان، استجابت دعا و گشایش روزی بسیاری مهم و تاثیرگذار است.



هدف مسابقات ایجاد انس با قرآن است



مشاور و رئیس حوزه ریاست مجلس با یادآوری اینکه هدف مسابقات ایجاد انس با قرآن است، ادامه داد: باید تلاش کرد مسابقات قرآنی از برنامه ها و مراسم کلیشه ای خارج و باعث شود در کنار قرائت، آشنایی با مفاهیم قرآن و عمل به قواعد آن در دستور کار قرار گیرد و مسابقات صرفا جنبه کلیشه ای پیدا نکند و با تدابیری که همکاران در مجموعه دارالقرآن مجلس دارند مسابقات به این سمت و سو پیش خواهد رفت و بیش از گذشته موجب ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه خواهد شد.











مراسم تجلیل از برگزیدگان مسابقات قرآنی کارکنان مجلس


نگاهداری خطاب به برگزیدگان حاضر در مراسم، گفت: به شما باید نگاه دیگری وجود داشته باشد و این نگاه هم وجود دارد، انتظار می رود اصحاب و برگزیدگان قرآن در کار، اعمال، وجدان کاری، رعایت بیت المال و انصاف در رفتار و محیط های کاری زبانزد سایر کارکنان باشند و اگر در این بین کسی باشد که این ویژگی ها را در رفتار و عملکرد رعایت نکند و کاهلی کند به طور حتم تاثیر منفی آن بسیار بیشتر از سایر کارکنان است که برچسب برگزیده مسابقات قرآنی را ندارند بنابراین از شما تقاضا داریم به این نقش مهم و بی بدیل تان به عنوان رفتار سازمانی در مجلس بیش از گذشته توجه داشته باشید تا الگوی موثر و سازنده ای برای سایر کارکنان به عنوان برگزیدگان قرآن باشید.



شریفی، مدیرکل فرهنگی و روابط عمومی مجلس  در ادامه گفت: از خداوند متعال می خواهیم در این ماه رجب توفیق دهد تا آماده شویم بعد از درک ماه شعبان، مهمان ضیافت خانه الهی باشیم.



وی ادامه داد: خدای را شاکریم که میزان مشارکت و کسب مقام های همکاران ما در مجلس با جدیت، علاقه و انگیزه ای که داشتند نسبت به سال گذشته رشد بسیار خوبی داشته و چشمگیر بوده و به طور قطع موفقیت هایی که مجلس شورای اسلامی به ویژه در دوره یازدهم داشته به برکت همین تلاوت ها،  توسل ها و به پاس نفس های گرم همکاران که متبرک به نور قرآن بوده، است.











مراسم تجلیل از برگزیدگان مسابقات قرآنی کارکنان مجلس


مدیر کل فرهنگی و روابط عمومی مجلس با بیان اینکه کلاس قرآن شنبه ها با تلاش های شورای قرآن دایر و در حال برگزاری است، گفت: امیدواریم با حمایت و درایت همکاران در حوزه اجرایی و ریاست بتوان آن را تقویت کرد.



کشت‌کار رئیس شورای دار القرآن مجلس با ارائه گزارشی از نحوه برگزاری مسابقات قرآن، گفت: هجدهمین مسابقات در رشته های مختلف قرآنی و همزمان با دهه فجر مانند سنوات گذشته با همکاری مدیران ادارات برگزار شد.



وی ادامه داد: ویژگی این دوره از مسابقات بنابر ضرورت زمان و رعایت دستورالعمل و پروتکل های بهداشتی غیرحضوری و به صورت ارتباط تصویری و اینترنتی برگزار شد.



کشت‌کار یادآور شد: از آقای نگاهداری تقاضا داریم دستور عملیاتی شدن سرانه قرآنی کارکنان مجلس که به تصویب دارالقرآن و تائید رئیس مجلس وقت رسیده را در صورت صلاحدید ابلاغ کند تا فعالیت های حوزه قرآن، معارف و اهل بیت (ع) فراگیر و موثرتر دنبال شود./



پایان پیام

  • کد خبر : 315557
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار