خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/02/18 - 10:34
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : فرهنگی
شاکری:

دانش‌بنیان شدن صنایع، مشارکت بیشتر نخبگان در جهش تولید را فراهم می‌کند

عضو فراکسیون اقتصاد دانش بنیان مجلس شورای درباره نقش تاثیر گذار شرکت های دانش بنیان در تحقق شعار سال توضیحاتی ارائه و گفت: اقتصاد دانش بنیان یک اقتصاد مردمی است و توجه به آن در راستای تحقق شعار سال است.

اقبال شاکری در گفت وگو با خبرنگار خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درباره تاثیر توجه به شرکت های  دانش بنیان در راستای تحقق شعار سال و افزایش مشارکت مردم در جهش تولید، گفت: شرکت‌های دانش بنیان شکل گرفته از مردم هستند و نوعی اقتصاد مردمی در این شرکت ها شکل گرفته است.

وی با بیان اینکه باید محصولات شرکت های دانش بنیان مورد توجه ارگان ها و وزارت خانه ها قرار بگیرد توضیح داد: از سوی ویگر محصولات این شرکت ها باید بتواند مورد توجه دستگاه های اجرایی قرار بگیرد و مورد خریداری قرار بگیرد.

عضو فراکسیون اقتصاد دانش بنیان توضیح داد: با اینکه در قانون جهش تولید دانش بنیان قید شده که دستگاه های اجرایی باید خرید محصولات مورد نیازشان را از این شرکت های دانش بنیان انجام دهند و اگر نمونه مشابه خارجی وجود داشته باشد نباید اقدام به واردات محصول کنند، ولی هنوز این محصولات دانش بنیان مخصوصا در حوزه سخت با مشکل خرید مواجه هستند.

وی در ادامه بیان کرد: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری باید این مشکل را به طور کامل حل کند. نکته مهمی که شرکت های دانش بنیان باید آن را مد نظر قرار دهند این است که وقتی محصولی را اعلام می شود که دارای کیفیت برتر و فناوری برتر است باید خودش جای خودش را در بازار باز کند.

عضو فراکسیون اقتصاد دانش بنیان در ادامه بیان کرد: به عنوان مثال یک محصول ساختمانی دانش بنیان تولید شده  که از کیفیت بالایی برخوردار است و شرایط خاصی دارد و در این شرایط قطعا پیمانکاران و سازندگان برای خرید این محصول اشتیاق فراوانی نشان خواهند داد.

این نماینده مجلس یازدهم توضیح داد: شرکت های دانش بنیان در بازاریابی خودشان باید فعالانه تر عمل کنند و بهتر به خواسته های مشتریان توجه کنند. شرکت های دانش بنیان ممکن است یک محصول تولید بکنند ولی مورد تقاضا برای خرید قرار نگیرد.

شاکری در ادامه  متذکر شد که شرکت های دانش بنیان نباید به سمت محصولاتی بروند که مورد تقاضا نیست و مشتری ندارد. اما آینده شرکت های دانش بنیان روشن  و رو به رشد است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس ادامه داد: با توجه به اینکه فارغ التحصیلان دانشگاهی این شرکت ها روز به روز افزایش می یابند، هر چه این شرکت ها افزایش پیدا کنند در واقع مشارکت مردم در تولید بیشتر می شود و مشارکت بیشتر مردم در تولید به معنای تحقق شعار سال است.

این عضو فراکسیون اقتصاد دانش بنیان خاطرنشان کرد: برنامه ریزی ما برای افق های خیلی دور، داشتن ۴ هزار شرکت دانش بنیان است. این هدف گذاری در راستای ورود اقتصاد مردمی به رشد و توسعه کشور است، با تحقق این برنامه ریزی ها شعار سال محقق می شود./

پایان پیام

  • کد خبر : 378091
کلمات کلیدی
احسان کاظم زاده نظری
خبرنگار

احسان کاظم زاده نظری

آخرین اخبار