خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/08/15 - 15:43
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فرهنگی
بندپی با تأکید بر ضرورت توجه به صنعت گردشگری در شمال کشور:

دانشکده گردشگری نوشهر در آستانه تعطیلی قرار دارد

نماینده مردم چالوس، نوشهر و کلاردشت در مجلس با انتقاد از اینکه به دلیل بی توجهی‌‎ها تنها دانشکده دولتی غرب استان مازندران در آستانه تعطیلی قرار گرفته است، گفت: درحالی که بر اساس افق 1404 قرار بود این دانشکده به قطب علمی گردشگری منطقه بدل شود اما حال و روز خوبی ندارد.

محمدعلی محسنی بندپی در گفت و گو با خبرنگار  خبرگزاری خانه ملت با انتقاد از بی توجهی وزارت علوم به دانشکده میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان نوشهر، عنوان کرد: این دانشکده از 1392 تأسیس و مقرر شد با توجه به شرایط گردشگر پذیری غرب استان مازندران این دانشکده به قطب علمی گردشگری منطقه در شمال کشور تبدیل شود.



نماینده مردم چالوس، نوشهر و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در حال حاضر در غرب مازندران دیگر از کشاورزی خبری نیست و در حوزه صنعت نیز با توجه به حساسیت‌های زیست محیطی سازمان حفاظت از محیط زیست نمی‌توان کاری پیش برد، بنابراین  عمده درآمد مردم از طریق صنعت گردشگری است.



وی با بیان اینکه تنها دانشکده دولتی غرب استان نیز دانشکده فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان نوشهر است، افزود: قرار بود در افق 1404 این دانشکده به قطب فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بدل شود ولی نه تنها این اتفاق رخ نداد بلکه طبق گزارش رئیس دانشکده نوشهر به وزیر علوم، این دانشکده در سال 1400 در شرف تعطیلی قرار گرفته است.



محسنی بندپی با تأکید بر ضرورت عدالت آموزشی در کشور، عنوان کرد: متأسفانه عمده تمرکز مراکز آموزشی در کشور در یک مراکز استان‌‎ها قرار دارند و مردم سایر مناطق از این زیرساخت‌ها بهره مند نیستند.



عضو کمیسیون بهداشت و درمان  مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: وقتی 8 سال از عمر دانشکده میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری می‌گذرد این دانشگاه باید از رشد کمی و کیفی مناسبی برخوردار باشد، و از رشد کمی، کیفی رشته‎‌های آموزشی و هیأت علمی داشته برخوردار باشد ولی تبعیض موجود اجازه رشد این دانشگاه‌ها را نمی‌دهد.



وی اضافه کرد: متأسفانه در این زمینه‌های مختلف نیز وقتی سئوالی از وزیر مطرح می‌شود، وزارتخانه‌ها به جای حل موضوع و مشکل مورد سئوال نماینده در پی لابی برای لغو سئوال نماینده بر می‌آیند که این روند اشتباه بوده و امیدواریم در دولت جدید چنین رویه‌ای وجود نداشته باشد چون مورد پذیرش هیچ نماینده‌ای نیست./



پایان پیام

  • کد خبر : 330574
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار