خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/10/23 - 10:22
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فرهنگی
نادری مطرح کرد:

خلف وعده وزیر علوم در خصوص برگزاری کنکور نظام قدیم

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: در حالیکه وزیر علوم در کمیسیون اصل 90 وعده برگزاری کنکور نظام قدیم 1400 را به نمایندگان حاضر در نشست داد، به نظر می‌رسد تمهیداتی برای برگزاری کنکور نظام قدیم در سال 1400 صورت نگرفته و پیش بینی ما این است که کنکور نظام قدیم برگزار نخواهد شد.

احمد نادری در گفت‌وگو با خبرنگار  خبرگزاری خانه ملتدرباره آخرین وضعیت پرونده شکایت جمعی از داوطلبان کنکور نظام قدیم به کمیسیون اصل 90 در خصوص برگزاری کنکور نظام قدیم در سال 1400 ، توضیح داد: پیش از مطرح شدن این شکایت در کمیسیون اصل 90، کمپینی در این رابطه در فضای مجازی شکل گرفت و بالای 35 هزار امضا، ضمن احراز هویت افراد، جمع‌آوری و نهایتاً شکایتی به کمیسیون اصل 90 در این رابطه تنظیم و ارسال شد.



نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه البته تعداد داوطلبان نظام قدیم رقمی بیش از این عدد است، تعداد داوطلبان کنکور نظام قدیم را بیش از 200 هزار داوطلب تخمین زد. این در حالیست که سازمان سنجش این تعداد دانشجویان نظام قدیم را حدود 80 هزار نفر عنوان می‌کند.



وی ادامه داد: حتی اگر همین رقم مورد قبول سازمان سنجش را هم بپذیریم تعداد زیادی از جوانان کشور خواسته‌ای به حق دارند به این منظور که نمی‌توانند در این سال کرونایی و با فشارهای اقتصادی بالا تغییر منابع از طریق خرید کتب درسی جدید داشته باشند لذا باید به این خواسته به حق آن‌ها رسیدگی کرد.



نادری با بیان اینکه پس از ارجاع پرونده شکایت این داوطلبان به کمیسیون اصل 90 وزیر علوم در حضور اعضای کمیسیون اصل 90 از جمله خانم الهام آزاد و آقایان حسین میرزایی، حسن شجاعی، احسان ارکانی قول داد که کنکور نظام قدیم برگزار شود، گفت: ولی تاکنون وزارت علوم، خلف وعده کرده و پیش بینی ما این است که کنکور نظام قدیم در سال 1400 برگزار نمی‌شود.



از ابزار نظارتی استفاده خواهیم کرد



عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به همین دلیل از ابزارهای نظارتی نمایندگی خود در قبال این خلف وعده صورت گرفته استفاده خواهیم کرد و سازمان سنجش و وزیر علوم باید در قبال این حق تضییع شده داوطلبان نظام قدیم پاسخگو باشند که اخبار این اقدامات به زودی رسانه‌ای خواهد شد./



پایان پیام

  • کد خبر : 311971
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار