خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/07/30 - 17:46
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فرهنگی
/چهلمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران/

خضریان: جشنواره فیلم کوتاه امسال تهران به معنای واقعی اجتماعی بود

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: نکته مثبت جشنواره امسال تهران اجتماعی شدن به معنای واقعی جشنواره و ارتباط آن با بدنه اجتماعی است و این ویژگی حکایت از این دارد که فیلم‌های کوتاه می‌توانند حتی در سطح گیشه نیز در آینده نزدیک نقش ایفا کنند.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، علی خضریان نماینده مجلس شورای اسلامی با حضور در پردیس سینمایی ملت و بازدید از بخش‌های مختلف چهلمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران بیان کرد: در سینما مسائل اجتماعی قابلیت پرداخت پیدا می‌کند و مسیر گفت و گو از مسیر سینما باز است.



وی ادامه داد: من جشنواره‌ها را دنبال می‌کنم؛ نکته مثبت جشنواره امسال تهران اجتماعی شدن به معنای واقعی جشنواره و ارتباط آن با بدنه اجتماعی است و این ویژگی حکایت از این دارد که فیلم‌های کوتاه می‌توانند حتی در سطح گیشه نیز در آینده نزدیک نقش ایفا کنند.











علی خضریان


این نماینده مجلس عنوان کرد: حضور کارگردان‌های جوانی که کار اولی یا دومی هستند، چشم‌اندازی از بروز و ظهور یک نسل در سینمای ایران حتی برای فیلم بلند را نشان می‌دهد. در مجموع وقتی جامعه در شرایط آرامش قرار می‌گیرد همه فکرها و دیدگاه‌ها در عرصه هنر می‌تواند بروز پیدا کند و مهم‌ترین پیام آرامش و بازگشت به شرایط رونق سینمای کوتاه در جشنواره امسال این است که مسیر گفت و گو باز است. هنر به عنوان یکی از ابزارهای گفت‌وگو و به خصوص سینما به عنوان قلب تپنده این هنر وقتی جریان پیدا می‌کند، هم حرف‌ها گفته و شنیده و هم مشکلات بازنمایی می‌شود. مسائل اجتماعی قابلیت پرداخت پیدا می‌کند و این دقیقاً مقابل جریانی است که به صورت غیرعقلانی مطالبات را از مسیر خشونت طرح می‌کند.



چهلمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران به دبیری مهدی آذرپندار تا ۲ آبان ۱۴۰۲ در حال برگزاری است./



پایان پیام

  • کد خبر : 370377
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار