خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/05/17 - 15:10
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فرهنگی
مولوی در یادداشتی نوشت؛

خبرنگار چاره ساز است نه چهره ساز/ خبرنگاران مصداق واقعی تابیدن روشنایی به پنجره حقیقت‌ها هستند

مولوی نماینده مردم آبادان و نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس در یادداشتی، ضمن تبریک روز خبرنگار به تمام فعالان عرصه رسانه، نوشت: نقش خبرنگاران در جامعه مصداق واقعی تابیدن روشنایی به پنجره حقیقت‌ها هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، سید محمد مولوی نماینده مردم آبادان و نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس در یادداشتی، ضمن تبریک روز خبرنگار به تمام فعالان عرصه رسانه، نوشت: نقش خبرنگاران در جامعه مصداق واقعی تابیدن روشنایی به پنجره حقیقت‌ها هستند. متن یادداشت به شرح ذیل است؛

"بسْم اللّه الرّحْمن الرّحیم"

خبرنگاران در جامعه مصداق واقعی تابیدن روشنایی به پنجره حقیقت‌ها هستند.او می کوشد تا با بکارگیری تمام ظرفیت هایش آنچه را که به هرعلتی، مغفول, زنگار خورده یا مجعول گشته با برهانی شفاف به جامعه منتقل نماید، خبرنگار متعلق به جامعه است و پایگاه اجتماعی ایشان، ریشه در اعماق باورهای صادق و شفاف دارد.

سه عنصر اساسی قدم ،قلم و قلب تا خوب تنیده نشوند نمی توانند در کنار هم قدرت تعقل و ایمان مسیرساز و تحول گرا شوند، مجموعه این عناصر اساسی را خبرنگار با عنصر استراتژیک زمان ماهرانه بهم گره می زند وآنچه می آفریند چون از دل برآمده لاجرم بر دل ها می نشیند.

خبرنگاران می‌کوشند تا آنچه می نگارند چاره ساز باشد نه چهره ساز، مشکل گشا باشد نه مشکل ساز، آنان فقط از دیروز و امروز سخن نمی‌گویند بلکه آینده سازی می‌کنند، خبرنگار در زمان متوقف نمی‌شود، در رقابتی نفس گیر از زمان پیشی می گیرد تا مسیر را نمایان تر نماید.

آنان گاهی با اندک جملاتی کوتاه و پرمغز،مسئولیت‌ها، تعهدات و وظایف  فراموش شده را با "فذکر" در آینه شفاف نمایان می‌کنند، تا همراه با وجدان‌های بیدار در انجام تکالیف بسان مشوقی دلسوز همراهی کنند آنان نمی گویند تا دیگران شنونده باشند می نویسند نه از تهدید بلکه عاشقانه کمک می‌کنند، در انتخاب مسیر راستی  خبرنگاران برای  دیگران فرصت می‌نمایند.روز خبرنگار را به همه خبرنگاران،فعالان عرصه اطلاع رسانی و آگاهی بخشی تبریک می گویم .

سید محمد مولوی نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی./

پایان پیام

  • کد خبر : 381801
محبوبه اشرفی پیمان
خبرنگار

محبوبه اشرفی پیمان

آخرین اخبار