خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/05/18 - 09:38
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
سرویس : فرهنگی
توسلى طی یادداشتی به مناسبت رو ز خبرنگار عنوان کرد؛

خبرنگاران صدای مردم زمان خویش هستند

نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی ضمن تسلیت ایام سوگواری سیدالشهدا(ع)در یادداشتی روز خبرنگار را به تمام فعالان عرصه خبر تبریک گفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، فتح الله توسلی نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی در یادداشتی روز خبرنگار را به تمام اهالی رسانه و خبرنگاران تبریک گفت؛ متن یادداشت به شرح ذیل است:



"بسم الله الرحمن الرحیم"



قلم؛امانت خدا در دست ماست، هفدهم مرداد به مناسبت شهادت شهید صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران که در مزار شریف افغانستان به دست طالبان به شهادت رسید روز خبرنگار نامگذاری شده است.



خبرنگاران و بطور کلی اصحاب رسانه تمام مسئولیت‌های خطیر خبر رسانی را می‌پذیرند تا واقعیت‌ها و دردهای جامعه را آنگونه که هست درک کرده و انتشار دهند و وعده‌ و عیدهای مسئولان به درستی منعکس کرده و انتظار علمیاتی شدن آنها را به عنوان صدای مردم دارند؛ انتشار و انعکاس درست اخبار را با اصل صداقت در سرلوحه اقدامات خود قرار می‌دهند، خبرنگاران به عنوان نمایندگان مردم در بین مسئولان هستند به واسطه شغل خطیرشان از رفتار تحقیرآمیز برخی مسئولان در امان نبوده، محدودیت در ارائه آمار و اطلاعات از عملکردشان تا شکایت قضایی و یا تهدید امنیتی و انتظامی از مخاطرات این شغلی مردمی است.



خبرنگاران متعهد به رسالت خود ایمان دارند و دشمنان را می‌شناسد و به نشر اکاذیب نمی‌پردازد و توهین نمی‌کند، خبرنگار متعهد امنیت ملی را شناخته گاهی نگاهش به امنیت ملی  فراتر از مرزها می‌رود، رسانه‌ها پیشانی اطمینان و امنیت هر کشوری محسوب می‌شوند و زبان گویای مردم هستند؛ مردمی که در پیچ وخم زندگی اداری گرفتار می‌شوند و باید جایی را برای بیان دردهای خود داشته باشند در غیر اینصورت جریان‌های معاند و مخالف نظام سوار بر مطالبات مردم شده و کشور را به سمت نا امنی سوق خواهند داد.



رسانه‌های منفعت طلب در راستای امنیت ملی کشور حرکت نکرده بلکه خلاف آن در جریان هستند، در نظر بگیریم همکاری بین مردم و حاکمیت ضامن امنیت ملی است؛ مردم رسانه‌ها و خبرنگاران را امین خود می‌دانند و دردهای خود را به آنها بازگو می‌کنند، آنها واسطه مسئولان و مردمان کشور خود هستند.



اگر حادثه کربلا به واسطه حضرت زینب سلام الله علیها و امام سجاد علیه السلام روایت نمی‌شد عاشورا در کربلا می‌ماند مصادف شدن چنین روزی با عاشورای حسینی سرشار از پیام آزادگی است که باید در آزادی بیان آنها نظارگر باشیم.



خبرنگاری؛ فقط یک شغل نیست بلکه رسالت بزرگ آگاهی مردم در تولید فرهنگ، مطالبه و پاسخگویی است و در یک کلام جان فشانی برای اطلاع از واقعیت‌ها و بیان حقیقت‌ها است. خبرنگار زبان مردم و چشم مسئولان است؛ خبرنگار نمی‌تواند نسبت به مشکلات مردم غافل و بی تفاوت باشد، او سهل‌انگاری‌ها و کمبودهای موجود را می‌بیند و با سلاح قلم به جنگ آنها می‌رود.



مرحوم دکتر شریعتی در بخشی از کتاب توتم پرستی خود نوشته است"هر کسی توتمی دارد و توتم هر کسی یادآور آن است که روزی او نیز آدمی بوده است و نشانه آن که هنوز می‌تواند بپرستد ، می‌تواند خود برای دیگری باشد ، می‌تواند عشق بورزد ، از سود و صلاح و واقعیت فراتر رفته است و می‌تواند معنی ارزش ، حقیقت و آرمان را فهم کند . حتی می‌تواند تا " ایثار " اوج گیرد ."



برخود وظیفه می‌دانم روز خبرنگار را بر صاحبان متعهد قلم تبریک بگویم، امیدوارم در این روز همچون شهید صارمی راه زینب کبری سلام الله علیهاو امام سجاد علیه السلام  را سر لوحه امور شغل مردمی خود قرار دهند.



فتح الله توسلی - نماینده مردم شریف شهرستان های بهار و کبودراهنگ./



پایان پیام



 



 



 



 



 



 



 



 



 



 

  • کد خبر : 346963
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار