خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/10/23 - 12:19
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فرهنگی
وحیدی با اشاره به نشست جمعی از اعضای کمیسیون تلفیق با وزیر علوم:

حفظ جریان نخبگانی باید اولویت وزارت علوم باشد/کمیسیون آموزش موافق حذف سقف همسان سازی است

عضو کمیسیون تلفیق بودجه 1401 با اشاره به نشست رئیس و جمعی از اعضای این کمیسیون با وزیر علوم، تصریح کرد: حفظ جریان نخبگانی باید اولویت وزارت علوم باشد و کمیسیون آموزش بر همین مبنا موافق حذف سقف همسان‌سازی حقوق اساتید است.

محمد وحیدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت  در تشریح نشست مشترک رئیس و تعدادی از اعضای کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ با وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و معاونان وزارت و جمعی از روسای دانشگاه‌ها، گفت : در این نشست در خصوص فروش اموال دولتی و املاک مازاد با توجه به اینکه یک اصل قانونی بوده و این اصل نباید تنها به دلایل پرداخت حقوق اجرایی شود، فروش اموال و املاک مازاد زمانی باید صورت پذیرد که درآمد آن در راستای تقویت علم و کار پژوهشی و کار علمی و امور زیربنایی هزینه شود، بحث شد.



نماینده مردم بجنورد، مانه، سملقان، جاجرم، گرمه، راز و جرگلان در مجلس شورای اسلامی افزود: نگاه کمیسیون آموزش، حذف سقف در همسان سازی است. در بحث تمام وقت اگر قرار است، اتفاقی رخ دهد، نباید به سمت پرداخت سقف خالص همسان سازی رفت و تحت شعاع حق تالیف وحق التدریس و... قرار بگیرد.



عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ تصریح کرد: حفظ جریان نخبگانی باید جزء اولویت های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری باشد و تمام تلاش خود را در حفظ این جریانات باید داشته باشد. کمیسیون آموزش هم در این خصوص با دقت عملکرد ها را بررسی و نظارت خواهد کرد.



وحیدی افزود: در این نشست از وزیر علوم خواسته شد، تا نسبت به ارتباط رؤسای دانشگاه‌ها با نمایندگان مجلس شورای اسلامی در بازه زمانی که در حوزه انتخابیه حضور دارند، هماهنگی های لازم صورت گیرد تا با برگزاری نشست‌های مشترکی با حضور اعضای هیات علمی و کارکنان، نمایندگان با اطلاعات کامل از مشکلات، دغدغه ها و وضعیت اعتباری دانشگاه‌ها در صحن علنی مجلس از تقویت ظرفیت های علمی کشور و بودجه پیشنهادی حمایت کنند.



وحیدی همچنین به لزوم توجه به کارکنان دانشگاها در تصمیم گیری های هیات امنا و هیات رئیسه تاکید کرد و یاوران علمی را بدنه تاثیر گذار در رشد جایگاه دانشگاه های کشور دانست ./



پایان پیام

  • کد خبر : 335616
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار