خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/08/25 - 17:08
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : فرهنگی
عضو کمیسیون آموزش مجلس مطرح کرد:

حساسیت مجلس به مهم‌ترین وزارتخانه دولت/ فردی از خانواده آموزش و پرورش معرفی شود

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس ضمن تشریح علل حساسیت نمایندگان برای رأی اعتماد به وزیر آموزش و پرورش، تصریح کرد: اکثریت نمایندگان معتقدند باید فردی از خانواده بزرگ آموزش و پرورش و آشنا به مسائل این وزارتخانه مهم به مجلس معرفی شود.

محمد وحیدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به مخالفت خود در صحن مجلس با گزینه پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش، عنوان کرد: برای ما نمایندگان به ویژه اعضای کمیسیون آموزش، مطلوب این است که وزارتخانه بزرگ آموزش و پرورش دارای وزیر باشد تا بلاتکلیفی‌های این وزارتخانه هرچه سریع‌تر سامان یابد.



نماینده مردم بجنورد، مانه، سملقان، جاجرم، گرمه، راز و جرگلان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بیش از 40 درصد کارکنان دولت در وزارت آموزش و پرورش مشغول به کار هستند، افزود: پیام مجلس در رأی عدم اعتماد به وزیر آموزش و پرورش مخالفت با دولت و آقای رئیسی نیست چراکه رئیس جمهور ارتباط بسیار خوبی با نمایندگان دارد.



تعامل خوب رئیس جمهور با مجلس جای تقدیر دارد



وی اضافه کرد: در همین سه ماه مسئولیت رئیس جمهور به ترتیب از استان‌های مختلف به صورت حضوری بازدید به عمل آورده و در قالب مجامع استانی نیز با حدود 100 نماینده دیدار چهره به چهره داشته‌اند. در این شرایط کرونایی چنین ارتباط تنگاتنگی جای تقدیر و تشکر دارد.



وحیدی تصریح کرد: کارگروهی که رئیس جمهور مشاوره می‌‎دهد، علاوه بر نگاه تحولی که دارد باید فردی را از درون و آشنا به مسائل آموزش و پرورش معرفی کند. بدنه آموزش و پرورش از این دست نیروها کم ندارد و می‌‎توان به این نیروها تکیه کرد.



محدودیتی برای معرفی وزیر زن وجود ندارد



این نماینده مردم در مجلس با یادآوری اینکه 50 درصد نیروهای آموزش و پرورش از بانوان بوده و محدودیتی هم برای انتخاب یک وزیر زن طبق قانون وجود ندارد، اضافه کرد: بنابراین ملاک برای انتخاب وزیر باید شایستگی‌ها باشد و نه جنسیت؛ با توجه به ارتباط وزارت آموزش و پرورش با خانواده‌ها و بهره‌مندی از بانوان می‌توان وزیری مناسب برای این وزارتخانه برگزید.



عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس همچنین پیشنهاد کرد که رئیس جمهور پیش از معرفی گزینه پیشنهادی خود به مجلس یک جلسه خصوصی با اعضای کمیسیون تخصصی آموزشی برگزار و نظرات اعضا را برای فرد مورد نظر اخذ کند که این نشست می‌تواند به افزایش تعاملات کمک کند.



وحیدی با تأکید بر اینکه وزارت آموزش و پرورش باید مورد حمایت کلیت کابینه به ویژه سازمان برنامه و بودجه و سازمان امور استخدامی قرار گیرد، گفت: نباید وزیر آموزش و پرورش فقط به عنوان کرسی در کابینه دیده شود و اهمیت این وزارتخانه نیز در دولت باید درک شود؛ وزارت آموزش و پرورش با اهمیت ترین وزارتخانه دولت بوده و نمایندگان نیز به همین دلیل حساسیت ویژه‌ای برای رأی اعتماد به وزیر این وزارتخانه دارند.   



وی تأکید کرد: امروز آموزش و پرورش در سه حوزه معیشت، ساماندهی نیروی انسانی و توجه به ساختارهای ناکارآمد درون خود دچار مشکل است، لذا فردی که وزیر می‌شود باید به ساختارها و مسائل آموزش و پرورش مسلط باشد./



پایان پیام

  • کد خبر : 331424
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار