خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/09/28 - 16:37
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
سرویس : فرهنگی
در نشست اعضای کمیسیون آموزش با رئیس دانشگاه آزاد مطرح شد؛

حرکت دانشگاه آزاد اسلامی در کاهش وابستگی به شهریه و توسعه دانش بنیان‌ها جای تقدیر دارد

رئیس و اعضای کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس در نشست با رئیس و معاونان دانشگاه آزاد اسلامی پس از استماع گزارش طهرانچی در خصوص سند تحول، دستاوردهای علمی، فرهنگی و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی، حرکت دانشگاه آزاد اسلامی در جهت کاهش وابستگی به شهریه و توسعه دانش بنیان‌ها را قابل قبول دانستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، اعضای کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی، ظهر امروز (سه شنبه، 28 آذرماه) با حضور در باشگاه پژوهشگران دانشگاه آزاد اسلامی با رئیس و قائم مقام این دانشگاه دیدار و در این نشست در خصوص مسائل، دستاوردها و سند تحول دانشگاه آزاد بحث و بررسی صورت گرفت.



علیرضا منادی سفیدان رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با اشاره به عملکرد کمیسیون متبوعش در مجلس یازدهم، عنوان کرد: کمیسیون آموزش این حوزه را به صورت یک زنجیره تامین می بیند به طوری که برای از صفر تا شش ساله ها با ایجاد سازمان تعلیم و تربیت ذیل وزارت  آموزش و پرورش برنامه داشته و این برنامه ریزی با اجرای قانون رتبه بندی معلمان برای دانش آموزان ادامه پیدا کرده و به آموزش عالی رسیده است.



وی با بیان اینکه کمیسیون آموزش بیش از 50 هزار میلیارد تومان با اجرای رتبه بندی معلمان از بودجه دولت صرف ارتقای تعلیم و تربیت کرد، ادامه داد: در ادامه زنجیره تامین همسان سازی حقوق بازنشستگان برای ارتقای کیفی آموزش ها در دانشگاه ها پیش بینی شد و ما در این حوزه دانشگاه آزاد را مستقل و جداگانه دیده ایم.



رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس یادآور شد: بر اساس گزارش‌هایی که از دانشگاه آزاد دریافت کردیم این دانشگاه نیز در حوزه همسان سازی حقوق اساتید و هیات علمی رشد حقوقی مناسبی داشته و این در حالی است که سرانه آموزشی از دانشجویان افزایش پیدا نکرده است.



منادی سفیدان با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی تاکنون 7 میلیون دانش آموخته داشته و بیش از 40 هزار استاد پیوسته و وابسته دارد افزود: ما دانشگاه آزاد را یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی می دانیم و معتقدیم دانشگاه آزاد اسلامی در مسیر توسعه خود باید مورد حمایت وزارت علوم و دولت قرار گیرد.











نشست مشترک اعضای کمیسیون آموزش مجلس با رئیس دانشگاه آزاد اسلامی


در ادامه محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گزارشی از عملکرد دانشگاه آزاد اسلامی، افق پیش رو و برنامه های خود ارائه و عنوان کرد: در حال حاضر دانشگاه آزاد اسلامی یک میلیون و 310 هزار دانشجو دارد که بار بزرگی از وزارت علوم را به دوش می کشد.



وی اضافه کرد: دانشگاه آزاد اسلامی دارای 400 واحد دانشگاهی بوده که فعالیت های گسترده ای در زمینه های مختلف از جمله بحث شرکت های دانش بنیان داشته است و وابستگی خود را به شهریه کاهش داده است.



مهدی اسماعیلی نایب رئیس کمیسیون آموزش مجلس نیز با اشاره به سند تحول دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: سند پیش بینی شده برای دانشگاه آزاد بسیار امیدوار کننده بوده و حرکت دانشگاه آزاد اسلامی نیز در این جهت مثبت است.



نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در مناطق آزاد نیز فعالیت های گسترده ای دارد و واحدهای بین اللملی را در اختیار داشته که در حال حاضر جذب دانشجوی خارجی نیز دارد و این یکی از نکات مثبت دانشگاه آزاد بوده که باید تقویت شود.



نماینده مردم میانه تاکید کرد: پس از ایجاد مرحله پیش دفاع در دوره دکتری برای دانشجویان این مقطع، سختگیری‌ها افزایش داشته است و بسیاری  نتوانسته اند امتیاز لازم را کسب کنند، همین مسئله موجب افزایش میزان ورودی‌ دانشجویان دکتری از 8 هزار به 12 هزار دانشجو شد که چنین ابتکاراتی باعث افزایش اعتبار دانشگاه آزاد می شود. چنین رویکردهایی باید در دانشگاه آزاد اسلامی تقویت و بیشتر نشان داده شود تا اقدامات اعتبار این دانشگاه  مشخص شود./



پایان پیام

  • کد خبر : 373317
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار