خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/08/21 - 18:50
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فرهنگی
منتظری سفر کمیسیون فرهنگی به هرمزگان را تشریح کرد:

جنگل‌های حرا دارای ظرفیت اکوتوریستی فراوان برای درآمدزایی

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: حفاظت از اکوسیستم طبیعی مانند جنگل‌های حرا نه تنها به حفظ تنوع زیستی این منطقه کمک شایانی می‌کند، بلکه یک اکوتوریسم پر رونق برای کسب درآمد خواهد بود.

غلامرضا منتظری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در جمع بندی سفر اعضای کمیسیون فرهنگی به هرمزگان گفت: اعضای کمیسیون فرهنگی در پایان سفر دو روزه خود از استان هرمزگان بازدیدی از جنگل‌های حرا داشتند، این جنگل‌های زیبا با درختان بی بدیل منحصربه‌ فرد خود دارای ظرفیت بالای گردشگری داخلی و خارجی هستند، حفاظت از اکوسیستم طبیعی مانند جنگل‌های حرا نه تنها به حفظ تنوع زیستی این منطقه کمک شایانی می‌کند، بلکه یک اکوتوریسم پررونق برای کسب درآمد خواهد بود.



نماینده گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی افزود: این طبیعت زیبا در دل صنایع عظیم نفت و گاز پارس جنوبی قرار دارد و باید از ظرفیت موجود به کامل‌ترین شکل بهره‌برداری شود که متاسفانه در سال‌های اخیر از برخی از آلودگی‌های نفتی هم در امان نبوده است، گاهی همین ظرفیت بی همتای محیط زیست قربانی قاچاق، قاچاقچیان در سایه بی مهری ها سوخته‌اند، این موضوع از طرف محیط زیست مورد توجه قرار گرفته و امروز باید نهادها و سازمان‌های متعددی برای حمایت از این ظرفیت طبیعی پیشقدم شوند تا آن را حفظ و نگهداری کنند.



منتظری تاکید کرد: جنگل حرا و چندل هم نام دارند که در زمان جزر دریا  درختان از آب بیرون می آیند و با آمدن مد تا نیمه در آب فرو می‌روند. درختان این جنگل دارای ارتفاعی بین ۳ تا ۶ متر هستند و با پوست تنه خود آب دریا را می‌گیرند و بعد از دفع نمک آن، بخش شیرین آب را جذب می‌کنند و قدمتی چندین ساله دارند. این درختان در تمامی فصول سبز هستند، به همین خاطر به نام جنگل همیشه بهار نیز شناخته شده است.



نایب رئیس کمیسیون فرهنگی در پایان خاطر نشان کرد: در این سفر دو روزه کمیسیون فرهنگی تمام نقاط ضعف و قوت گردشگری استان‌های هرمزگان و بندرعباس به ویژه منطقه آزاد قشم مورد بررسی قرار گرفت و مقرر گردید با توجه به پیوست فرهنگی طراحی شده صورتجلسه شود و پیگیر‌ی های لازم برای رونق دوباره گردشگری این منطقه در دوران پسا کرونا  در دستور کار قرار بگیرد. /



پایان پیام

  • کد خبر : 331033
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار