خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/06/02 - 15:47
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فرهنگی
حاجی پور با اشاره به تصویب استفساریه قانون رسیدگی به تخلفات آزمون‌های سراسری:

جلوی پرونده‌سازی و بازی با آبروی دانشجو گرفته شد

سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با اشاره به تصویب طرح استفساریه قانون رسیدگی به تخلفات و جرایم در آزمون‌های سراسری در صحن علنی مجلس، گفت: با تصویب این طرح استفساریه سازمان سنجش فقط به پرونده تخلف داوطلبان ورود می‌کند و با شکایت یک یا چند فرد، دیگر بازی با آبروی افراد پس از گذشت چندین سال انجام نمی‌شود.

رضا حاجی پور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به تصویب طرح استفساریه قانون رسیدگی به تخلفات و جرایم در آزمون‌های سراسری در صحن علنی مجلس، عنوان کرد: در این طرح استفساریه تعریف داوطلب در ماده 11 قانون رسیدگی به تخلفات و جرایم در آزمون‌های سراسری مشخص شد و با رأی مجلس مقرر شد دیگر سازمان سنجش برای دانشجویانی که سالیان سال در دانشگاه در حال تحصیل هستند، ورودی نداشته باشد.



نماینده مردم آمل در مجلس  افزود: متأسفانه طی سالیان گذشته مواردی وجود داشت که دانشجو پس از قبولی در دانشگاه و تحصیل، با شکایت یک یا چند فرد با مشکلات جدی مواجه می‎شد، در برخی موارد شاکیان هیچ دلیل و علتی جدی برای شکایت نداشته و فقط برای دانشجویی که در حال تحصیل بود، دردسر ایجاد می‌شد که شاید بعضا شاکیان نیز با فرد متشاکی مشکل شخصی می‌داشتند.



حاجی پور تأکید کرد: گزارش شده در برخی موارد با تشکیل این پرونده‌ها، دانشجو دست به مهاجرت یا بعضا خودکشی زده لذا ما نباید فرآیند رسیدگی به شکایات را طولانی کنیم و اینچنین مسیر زندگی افراد تغییر کند.



وی اضافه کرد: در طرح استفساریه مجلس آمده بود؛ آیا کلمه «داوطلب» در ماده (11) قانون رسیدگی به تخلفات و جرایم در آزمون‌های سراسری مصوب سال 1384 شامل افراد پذیرفته شده نهایی در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی می‌شود که پاسخ مجلس به این سئوال خیر بود.



سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس تصریح کرد: این اقدام مجلس در جهت صیانت از جایگاه دانشجو بود که پس تأیید در کمیسیون آموزش در صحن علنی مجلس نیز با رأی مثبت نمایندگان همراه شد. به نظر می‌رسد با استفساریه فعلی قانون راهکار دقیق و مشخصی برای طرح اعتراض و رسیدگی به تخلفات را پیش بینی کرده و می‌توان به حواشی از این طریق رسیدگی کرد./



پایان پیام

  • کد خبر : 348062
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار