خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/08/14 - 16:35
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فرهنگی
منادی سفیدان:

ثبت روستای کندوان در فهرست بهترین دهکده‌های جهانی گردشگری/ این ظرفیت ملی باید حمایت شود

نماینده تبریز ، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی، روستای کندوان را قلب تپنده گردشگری کشور دانست و گفت: در اجلاس سازمان جهانی گردشگری که در شهر سمرقند جمهوری ازبکستان برگزار شد، روستای کندوان آذربایجان‌شرقی به عنوان نخستین روستای ایران در فهرست بهترین دهکده‌های جهانی گردشگری ثبت شد و باید از این ظرفیت مهم گردشگری استفاده کرد.

علیرضا منادی سفیدان در گفت‌وگو با خبرنگار  خبرگزاری خانه ملت  با تأکید بر ضرورت توجه به مسئله گردشگری، عنوان کرد: در اجلاس سازمان جهانی گردشگری که در شهر سمرقند جمهوری ازبکستان برگزار شد، روستای کندوان آذربایجان‌شرقی به عنوان نخستین روستای ایران در فهرست بهترین دهکده‌های جهانی گردشگری ثبت شد.



نماینده تبریز ، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: روستای کندوان با توجه به اینکه به عنوان نخستین روستای ایران در فهرست بهترین دهکده‌های جهانی گردشگری ثبت شده است، قطعاً باید از آن به عنوان قلب تپنده گردشگری کشور نام برد.



منادی سفیدان با اشاره به ظرفیت های شهرستان اسکو، اظهار داشت: در این شهرستان روستای گردشگری کندوان، تولید گل محمدی، تولید گردو، نان سنتی اسکو، چاپ کلاقه‌ای از ظرفیت‌های مهم گردشری و تولیدی به شمار می‌آید.



وی تصریح کرد: اسکو یکی از قطب‌های تولید گل محمدی و گردو در کشور است که متأسفانه به علت آماده نبودن زیر ساخت‌ها محصولات تولید شده به شهرهای دیگر فرستاده می‌شوند.



منادی سفیدان یادآور شد: همچنین نان سنتی اسکو که نماد هویت تاریخی و فرهنگی این شهرستان سه هزار ساله بوده و چاپ کلاقه ای که شهرستان اسکو به عنوان شهر ملی چاپ کلاقه از دیگر ظرفیت های اسکو هستند./



پایان پیام

  • کد خبر : 371002
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار