خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/05/25 - 18:39
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : فرهنگی
در کمیسیون فرهنگی با حضور دو وزیر پیشنهادی مطرح شد:

تولید ۲۰ هزار مگاوات انرژی برق ظرف چهار سال آینده

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی از حضور وزرای پیشنهادی دو وزارتخانه «اطلاعات» و « نیرو» دولت سیزدهم در نشست عصر امروز این کمیسیون خبر داد.

مجید نصیرایی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت؛ در تشریح دستور کار نوبت عصر امروز( دوشنبه 25 مرداد ماه ) کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: نشست امروز کمیسیون در خصوص بحث و بررسی برنامه‌های دو وزیر پیشنهادی سید اسماعیل خطیب وزیر اطلاعات و علی اکبر محرابیان وزیر نیرو بود که با حضور اعضای این کمیسیون برگزار شد.



نماینده فردوس، طبس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در این نشست وزیر پیشنهادی اطلاعات خطیب با حضور در کمیسیون فرهنگی بخش بسیاری از برنامه‌های کاری خود را برای این وزارتخانه تشریح کردند و پاسخگوی سوالات نمایندگان در این راستا بودند.



حضور وزیر پیشنهادی نیرو در کمیسیون فرهنگی



نصیرایی تاکید کرد: در ادامه جلسه امروز کمیسیون فرهنگی، محرابیان وزیر پیشنهادی وزارت نیرو در کمیسیون   حضور داشتند و برنامه‌های کاری خود را برای این وزارتخانه تعریف کردند، وزارت نیرو یکی از وزارتخانه‌های مردمی محسوب می‌شود و مسئله آب و برق تاثیر مستقیمی در رفاه و کیفیت زندگی مردم دارد.



سخنگوی کمیسیون فرهنگی یادآور شد: از مهمترین برنامه‌های مهم محرابیان وزیر پیشنهادی وزارت نیرو تولید ۲۰ هزار مگاوات انرژی برق ظرف چهار سال آینده با کمک بخش خصوصی است که برای عملکرد وزارتخانه متبوعش پیش بینی کرده است.



نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: توجه آب به عنوان ابر چالش قرن حاضر، تاکید به دیپلماسی آب، انتقال آب از خلیج فارس و دریای عمان به استان‌های شرقی و کویری کشور و همچنین فلات مرکزی ایران، توجه به آب شرب استان‌های جنوبی، اصلاح و برطرف کردن شبکه‌های فرسوده آبرسانی از جمله موضوعاتی بودند که در این نشست، اعضای کمیسیون فرهنگی به آنها تاکید کردند و در برنامه وزیر پیشنهادی وزارت نیرو هم عنوان شده است.



نصیرایی در ادامه یادآور شد: وزیر پیشنهادی در دولت سیزدهم مصمم است تا در آغاز گام دوم انقلاب اسلامی با تقویت روحیه جهادی و رویکردهای انعطاف پذیر،مولد، فرصت ساز، پیشرو و برون‌نگر، درون زا، نسبت به توسعه ظرفیت‌های تأمین آب و برق و مدیریت همراه با عرضه و تقاضای آب و برق و ارائه خدمات مطلوب انرژی اقدام نماید.



سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: در پایان جلسه مقرر گردید نمایندگان سوالات خود را از وزرای پیشنهادی در سامانه بارگذاری کنند تا هر یک از وزیران پیشنهادی به آنها پاسخگو باشند./



پایان پیام



 

  • کد خبر : 325378
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار