خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/02/13 - 10:36
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فرهنگی
مظلومی:

توسعه یافتگی جوامع در چشم انداز دراز مدت در گرو کیفیت نظام آموزشی است

نماینده مردم بهبهان در مجلس با بیان اینکه توسعه یافتگی جوامع در چشم انداز دراز مدت، به کیفیت نظام آموزشی حاکم بر آن کشورها وابسته است، گفت: وضعیت معیشتی معلمان و میزان رضایت از زندگی آنان به عنوان عناصر حیاتی توسعه‌ هر جامعه، بسیار حائز اهمیت است

به گزارش خبرگزاری خانه ملت؛ محمدطلا مظلومی آبرزگه نماینده مردم بهبهان و آغاجاری در مجلس شورای اسلامی در پیامی هفته معلم را تبریک گفت:



متن پیام به شرح زیر است:



 دوازدهم اردیبهشت ماه گرامیداشت یاد و خاطره استاد بزرگ علم و ایمان شهید مرتضی مطهری (ره) به نام روز معلم مزین گشته است، فرهنگیان بزرگوار و ارجمندی که استوارانه و از دیرباز در خط مقدم نجات انسان از تاریک‌خانه جهل و ندانستن ایستاده‌اند و مجاهدانه در سنگر علم و ایمان به آموزش و پرورش کودکان، نوجوانان و جوانان ایران اسلامی ‌می‌پردازند.



برای دانستن عظمت جان معلم، تعمق در این گفتار ارزشمند مولای متقیان امام علی (ع) کافی است که با همه وقار و عظمت وجودی خود، بندگی کسی را می پذیرد که حرفی از عشق و معرفت و آگاهی به او تعلیم دهد.



 حرفی که به بشریت، رمز پیشرفت و تعالی جسم و جان را آموزش دهد و او را از قید بندگی هر آنچه غیرخداست رهایی بخشد و راه و رسم آزاده زیستن و آگاهانه خواستن را بیاموزد. و آنکس که توان هدایت مردم در این راه پر افت و خیز اما انسان ساز و عزت آفرین را دارد،"معلم" است.



امروز بر کسی پوشیده نیست که توسعه یافتگی جوامع در چشم انداز دراز مدت، به کیفیت نظام آموزشی حاکم بر آن کشورها وابسته است معلّمان نیز به عنوان اصلی‌ترین رکن نظام آموزشی پایه در همه‌ی کشورها اعم از توسعه یافته و در حال توسعه از جمله ایران شناخته می شوند. از این رو وضعیت معیشتی و میزان رضایت از زندگی آنان به عنوان عناصر حیاتی توسعه‌ هر جامعه، بسیار حائز اهمیت است./



پایان پیام

  • کد خبر : 318519
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار