خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/11/14 - 19:53
  • زمان مطالعه : 9 دقیقه
سرویس : فرهنگی
در بازدید فراکسیون زنان از اردوی تیم‌های ملی بانوان مطرح شد:

توجه ویژه فراکسیون زنان به ورزش بانوان/ کسب مدال المپیکی باعث ایجاد انسجام و احیای غرور ملی می‌شود

در بازدید فراکسیون زنان از اردوی تیم‌های ملی بانوان تاکید شد که در فراکسیون زنان و خانواده بحث ورزش بانوان هم در بعد همگانی و قهرمانی بسیار با اهمیت است و با کسب یک مدال المپیکی می‌توانیم انسجام ملی ایجاد و غرور ملی را احیا کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، اعضای فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی امروز (سه‌شنبه، 14 بهمن ماه) به مناسبت ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و فرا رسیدن روز زن از خانه سالمندان کمال بازدید و همچنین با ورزشکاران زن در رشته‌های تیر و کمان، تیراندازی و قایقرانی دیدار و گفت‌وگو کردند.



فاطمه قاسم پور، در حاشیه بازدید از اردوهای تیم ملی با تبریک میلاد حضرت فاطمه زهرا ( س ) و فرا رسیدن روز زن، گفت:  فراکسیون زنان مجلس به مناسبت روز زن و اینکه اردوی تیم‌های ملی بانوان برای حضور در المپیک در حال برگزاری است این فرصت را مغتنم شمرد که بازدیدی را داشته باشد و به ورزشکاران خدا قوتی بگوییم و بتوانیم تا جایی که امکان دارد مطالبات آنها را از جایگاه مجلس پیگیری و مورد توجه قرار دهیم.











بازدید اعضای فراکسیون زنان مجلس از اردوی آماده سازی بانوان ورزشکار


رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه امروز سه بازدید از فعالیت ورزشکاران پرتوان و فعال قایقرانی، تیراندازی و تیروکمان را داشتیم، ادامه داد: در فراکسیون زنان و خانواده بحث ورزش بانوان هم در بعد همگانی و  قهرمانی بسیار با اهمیت است.



وی ادامه داد: به دلیل اینکه با ورزش همگانی اوقات فراغت بانوان پر می‌شود و در تامین سلامتی آنها هم موثر است و همچنین زنان ورزشکار ایرانی در بخش قهرمانی هم می‌توانند نماد خوبی از یک زن مسلمان فعال و همچنین سفیر جمهوری اسلامی و نماینده زنان ایرانی باشند.



قاسم‌پور در مورد درخواست زهرا نعمتی مبنی بر اختصاص بودحه جداگانه به ورزش بانوان، گفت: وزیر ورزش نخستین وزیری بود که در فراکسیون زنان حضور داشت و موضوع ورزش زنان از بحث‌های جدی بود و به طور حتم تمامی موارد مطرح شده را در تعامل با وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک پیگیری خواهیم کرد و به طور حتم اگر ظرفیتی وجود داشته باشد، در لایحه بودجه 1400 مورد توجه قرار خواهیم داد و از سویی در مجلس هم ایجاد خواهیم کرد.



نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس یازدهم در مورد مطالبات و خواسته‌های سایر ورزشکاران زن، گفت: فردا نشستی را با برخی بانوان ورزشکار داریم و در جریان مطالبات و درخواست‌های آنها قرار خواهیم گرفت و آنها را پیگیری خواهیم کرد.



وی در مورد دستاوردهای حوزه ورزش زنان پس از انقلاب اسلامی، یادآور شد: به طور قطع در زمینه مدال‌آوری و همچنین میزان رشته‌های ورزشی توانستیم موفقیت‌های زیادی را کسب کنیم و در عرصه کشورهای اسلامی و مدل لباس زنان مسلمان یکی از اقدامات جدی جمهوری اسلامی ایران این بود که با اقدام جدی توانست لباسی را در شان زن مسلمان طراحی کند و از تمامی دست اندرکاران حوزه ورزش بانوان تشکر می‌کنیم.



توجه مجلس به مطالبات زنان ورزشکار



رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی در مورد توجه مجلس به مطالبات زنان ورزشکار، گفت: در ارتباط و تعاملی که با مسئولان وزارت ورزش و جوانان داریم در جریان نیازهای زنان قرار خواهیم گرفت و از سویی دیدارهایی را هم با ورزشکاران خواهیم داشت.



سارا فلاحی در جریان این بازدید با تبریک میلاد حضرت فاطمه زهرا ( س ) و فرارسیدن روز زن به تمامی بانوان خطاب به ورزشکاران رشته تیروکمان، گفت: قرابت زیادی میان شمایی که امروز می خواهید از مرزهای افتخار ایران زمین حفاظت کنید و آرش کمانگیر اسطوره بزرگ تاریخی ما وجود دارد که اجازه نداد مرزهای کشور ما کوچک تر شوند همچنان که شهدای ما حافظ مرزهای فیزیکی و امنیتی بودند.











بازدید اعضای فراکسیون زنان مجلس از اردوی آماده سازی بانوان ورزشکار


سخنگوی فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی افزود: بسیار خرسندیم که در جمع شما حضور داریم و برای اینکه شما بتوانید پتانسیل و توانایی و عظمت فکری، روحی و جسمی را به منصه ظهور برسانید ما در مجلس از هیچ تلاشی برای حمایت از شما فروگذار نخواهیم کرد و تلاش خواهیم کرد به ورزش توجه شود.



وی با انتقاد از اینکه ورزش مظلوم واقع شده است، گفت: کاری که یک مدال ورزشی می تواند انجام دهد ممکن است هزاران سخنرانی نتواند انجام دهد و با مدال المپیکی می توانیم انسجام ملی ایجاد و غرور ملی را احیا کنیم بنابراین اگر دنبال راه میان بر برای مطرح کردن کشورمان در دنیا هستم باید به ورزش توجه کنیم و متاسفانه در رابطه با حوزه ورزش مظلومیتی مشاهده می کنیم و این مظلومیت در حوزه بانوان بیشتر است و جامعه ما هنوز پذیرای این نشده است که اگر به بانوان توجه کنیم می توانند قله های افتخار را برای کشور فتح کنند؛ به طور قطع هر آنچه که از دستمان بربیاید هم در فراکسیون ورزش و همچنین فراکسیون زنان و کلیت مجلس تلاش خواهیم کرد ورزش بانوان را از وضعیت فعلی خارج کنیم و زنان را بپذیریم و باور کنیم که می توانند در جامعه تغییر و تحول ایجاد و افتخارآفرینی کنند بنابراین قول می دهیم در چارچوب قانون نهایت اهتمام و تلاش خود را برای حمایت از ورزش به ویژه ورزش تیروکمان داشته باشیم.



سرمایه‌گذاری بر روی ورزش بی هزینه ترین راه برای معرفی کشورمان به دنیا



نماینده مردم ایلام، ایوان، چرداول، مهران و ملکشاهی و سیروان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ورزش برای ما به لحاظ ماهوی ارزشمند است، تصریح کرد: برای ما آقایان و بانوان ورزشکار تفاوتی ندارند بلکه اشاره ما به ورزش بانوان به دلیل مظلوم واقع شدن بانوان است بنابراین همگی باید برای ارتقای حوزه ورزش و معرفی کشورمان به دنیا تلاش کنیم زیرا بی‌هزینه‌ترین راه برای معرفی کشورمان به دنیا سرمایه‌گذاری بر روی ورزش است زیرا می‌تواند به سلامت جامعه کمک و از سویی معرف خوب و اساسی برای کشور باشد.











بازدید اعضای فراکسیون زنان مجلس از اردوی آماده سازی بانوان ورزشکار


 علیرضا سهرابیان رئیس فدراسیون قایقرانی با ارائه گزارشی از شرایط ملی پوشان این رشته خطاب به نمایندگان، گفت: بیشترین مدال‌های ما در بازی‌های آسیایی توسط زنان بدست آمده بنابراین حمایت شما نمایندگان  به طور قطع در بهبود عملکرد ما موثر خواهد بود و سبد مدال آوری ما در بازی‌های المپیک و آسیایی افزایش خواهد یافت.











بازدید اعضای فراکسیون زنان مجلس از اردوی آماده سازی بانوان ورزشکار










بازدید اعضای فراکسیون زنان مجلس از اردوی آماده سازی بانوان ورزشکار


علی دادگر رئیس فدراسیون تیراندازی در جریان بازدید نمایندگان در مورد این رشته گفت: این رشته آیینی مذهبی و دینی است و مورد تأیید مسئولان تراز اول کشور بوده و محدودیتی برای فعالیت بانوان در کنار آقایان وجود ندارد.



وی ادامه داد: 60 تا 65 درصد افراد فعال در این حوزه را بانوان تشکیل می‌دهند و می طلبد به رشته تیراندازی نگاه ویژه‌ای شود و امیدواریم ورزشکاران این رشته در این دوره بتوانند اولین مدال المپیک را  کسب کنند.



دادگر با اشاره به مشکلات سد راه بانوان فعال در رشته تیراندازی ادامه داد: برای فعالیت زنان محدودیت‌های زیادی وجود دارد و می‌طلبد به آنها توجه شود؛ 6 سهمیه المپیک توسط بانوان کسب شده که 4 سهمیه مربوط به تیراندازی و اولین سهمیه را نجمه خدمتی گرفته است و در خصوص سهمیه‌های المپیک یازدهمین کشور قدرتمند و همچنین در رشته تفنگ پنجمین کشور قدرتمند دنیا هستیم و این رشته تنها رشته‌ای است که زنان در آن از مردان فعال‌تر هستند.











بازدید اعضای فراکسیون زنان مجلس از اردوی آماده سازی بانوان ورزشکار


در ادامه غلامرضا شعبانی بهار رییس فدراسیون تیراندازی با کمان با بیان اینکه به صورت انفرادی و تیمی امکان گرفتن سهمیه را داریم، گفت: 7 ورزشکار معلول سهمیه گرفتند که در رأس آنها خانم نعمتی است و تعداد بانوان و آقایان اعزامی به المپیک برابر است و 60 تا 70 درصد کارکنان فدراسیون را بانوان تشکیل می‌دهند.



وی ادامه داد: اردوی تیم تیراندازی با کمان را از 15 شهریور ماه آغاز کردیم که در فضای باز بوده و تمامی پروتکل‌ها رعایت شده است؛ ضمن تشکر از نمایندگان از وزارت ورزش و جوانان به دلیل حمایت‌های وافرشان تشکر می‌کنیم، در این رابطه برای نخستین بار در روز پنج‌شنبه خوابگاهی برای ورزشکاران افتتاح می‌شود که آرزوی دیرینه آنها بوده است.



شعبانی بهار یادآور شد: بخشی از هزینه‌های ما را کمیته المپیک پرداخت می‌کند و خانم طاهره طاهریان از مفاخر ورزش همیشه حامی ورزشکاران به ویژه خانم نعمتی هستند.











بازدید اعضای فراکسیون زنان مجلس از اردوی آماده سازی بانوان ورزشکار


زهرا نعمتی عضو تیم‌ ملی تیراندازی با کمان بانوان معلول ایران هم در جریان این بازدید از اردوی این تیم با بیان اینکه زنان موفق زیادی در کشور داریم که روشنگر راه ما زنان هستند، گفت: خانم طاهره طاهریان همیشه نگاه ویژه‌ای به ما دارند و حضور نمایندگان باعث دلگرمی ما است، در گذشته فراکسیون زنان بازدیدهایی را داشتند و ما درخواست‌های زیادی داشتیم که بخشی از آنها عملیاتی نشد و امیدوار هستیم اعضای فراکسیون مجلس یازدهم از ما حمایت کنند.











بازدید اعضای فراکسیون زنان مجلس از اردوی آماده سازی بانوان ورزشکار


نعمتی با بیان اینکه ورزش همیشه مظلوم واقع شده است، ادامه داد: امیدواریم از ورزش بانوان حمایت بیشتری شود زیرا ما با حجاب اسلامی و تبلیغ آن در جهان می‌توانیم باعث انگیزه برای بانوان کشور شویم. متأسفانه اسپانسرها کمتر به ورزش بانوان توجه دارند و انتظار داریم مجلس ردیف بودجه جداگانه‌ای به ورزش بانوان اختصاص دهد. ورزش تیر و کمان مورد تأکید حضرت محمد (ص) و بزرگان ما بوده و اگر زنان مورد حمایت قرار گیرند می‌توان نقطه امید و شروع دوباره  باشد.



طاهره طاهریان هم در ادامه در حاشیه این بازدید گفت: با هماهنگی معاون پارلمانی وزارت ورزش با مجلس و همچنین با توجه به علاقه‌مندی نمایندگان مجلس برای دیدار با ملی‌پوشان و المپیکی‌ها بازدید امروز صورت گرفت و من به نماینده از کمیته ملی المپیک در این جمع حضور دارم؛ نمایندگان ابتدا بازدیدی از دریاچه آزادی داشتند و با سرمربی، قایقرانان و رئیس فدراسیون صحبت کردند و سپس با تیراندازان دیدار و با سرمربی و ملی پوشان صحبت کردند.



اعلام آمادگی نمایندگان برای حمایت از حوزه ورزش



وی یادآور شد: نمایندگان با حمایت از فعالیت ورزشکاران برای حمایت از حوزه ورزش به ویژه زنان اعلام آمادگی کردند.



به گزارش خانه ملت؛ علی دادگر رئیس فدراسیون تیراندازی، معصومه پاشائی بهرام نماینده مرند و جلفا را به عنوان عضو افتخاری هیأت رئیسه فدراسیون تیراندازی انتخاب کرد.











بازدید اعضای فراکسیون بانوان مجلس از آسایشگاه سالمندان










بازدید اعضای فراکسیون بانوان مجلس از آسایشگاه سالمندان










بازدید اعضای فراکسیون بانوان مجلس از آسایشگاه سالمندان


گفتنی است در بازدید اعضای فراکسیون زنان از خانه سالمندان به منظور رعایت پروتکل‌های بهداشتی یک نفر از نمایندگان به نمایندگی از فراکسیون با اهدای هدایایی روز زن را به بانوان سالمند در خانه سالمندان تبریک گفت./



پایان پیام

  • کد خبر : 313281
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار