خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/05/28 - 14:01
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فرهنگی
جباری خواستار شد:

تقویت دانشگاه پیام نور در دستور کار کمیسیون تلفیق قرار گیرد

نماینده مردم بندرلنگه، بستک و پارسیان در مجلس شورای اسلامی با اشاره خواست دولت مبنی بر ادغام دانشگاه پیام نور با سایر دانشگاه‌ها در برنامه هفتم توسعه، گفت: انحلال یا ادغام دانشگاه پیام نور از دستور کار کمیسیون تلفیق خارج شود.

احمد جباری در گفت‌و‌گو با خبرگزاری خانه ملت با اشاره به مطرح شدن بحث ادغام دانشگاه پیام نور با سایر دانشگاه‌ها در برنامه هفتم توسعه، عنوان کرد: به دنبال طرح این موضوع، نگرانی‌هایی در واحدهای پیام نور در واحدهای دانشگاهی شهرستانی ایجاد شده و در همین راستا دانشگاه پیام نور بستک در استان هرمزگان با دعوت از اینجانب به عنوان نماینده مردم در جمع اساتید و مسئولان دانشگاه، نسبت به این موضوع نگرانی‌ها و دغدغه‌های خود را بیان کردند.



نماینده مردم بندرلنگه، بستک و پارسیان در مجلس شورای اسلامی افزود: در همین دانشگاه پیام نور بستک، حدود 5 هزار فارغ التحصیل داشته‌ایم که همین افراد در سطح دکتری ادامه تحصیل داده و در بخش‌های مختلف کشور مسئولیت‌های مهم به عهده گرفته و یا از اساتید دانشگاه‌ها هستند.



وی با اشاره به نقش مهم خیرین در احداث دانشگاه‌های پیام نور، اضافه کرد: نباید دانشگاهی که با زحمت خیرین ایجاد شده تغییر کاربری دهد.



جباری تصریح کرد: از سوی دیگر این دانشگاه شهریه‌ای برای تحصیل از دانشجو دریافت نمی‌کند و متناسب با شرایط معیشتی امروز مردم است و نباید آن را منحل یا ادغام کرد.



جباری، یکی دیگر از مزیت‌های دانشگاه پیام نور را همزمانی تحصیل و اشتغال دانشجو دانست و گفت: این تصمیمات خلق الساعه به ضرر آموزش عالی بوده و آسیب‌های اجتماعی جدی به دنبال خواهد داشت.



این نماینده مردم در مجلس نیز تصریح کرد: نظر اساتید دانشگاهی و اکثر نمایندگان مجلس نیز این است که این موضوع از دستور کار مجلس و کمیسیون تلفیق خارج شود تا دانشجویان و اساتید و کارکنان دانشگاه پیام نور با آرامش خاطر سال جدید تحصیلی را شروع کنند./



پایان پیام

  • کد خبر : 366921
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار