خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/12/28 - 10:40
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فرهنگی
فلاحتی:

تغییر تقویم آموزشی کشور اقدام درستی نیست

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه تغییر تقویم آموزشی کشور اقدام درستی نیست، گفت: البته برخی از مقاطع تحصیلی نیاز به کلاس جبرانی دارند.

فرهاد فلاحتی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درباره نحوه جبران تعطیلات مدارس ناشی از شیوع ویروس کرونا، اظهار کرد: در شرایط فعلی تغییر تقویم آموزشی کشور اقدام درستی نیست چراکه تبعات گسترده‌ای در حوزه اجتماعی، فرهنگی و حتی اقتصادی را در پی دارد.



نماینده مردم قائنات در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای هرگونه اعمال تغییری در تقویم آموزشی باید رضایت خانواده‌ها، معلمان و دانش آموزان جلب شود، افزود: بدون جلب رضایت نسبی هریک از این گروه‌ها، دست بردن در تقویم آموزشی کشور موفقیت آمیز نخواهد بود.



وی اضافه کرد: تعطیلات ناشی از کرونا، از هفته نخست اسفندماه آغاز شد که در این مقطع از سال تحصیلی، قسمت عمده کتب درسی به دانش آموزان، آموزش داده شده است و معمولا روال در مدارس به این صورت است که پس از تعطیلات عید، معلمان به مرور کتب درسی می‌پردازند.



فلاحتی تصریح کرد: بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که دانش آموزان فقط 4 هفته از برنامه زمان بندی درسی خود عقب هستند که این مسئله نیز با همت دانش آموزان و معلمان قابل جبران است.



کلاس جبرانی برای چه مقاطعی ضرورت دارد؟



وی اضافه کرد: اما شرایط برای دانش آموزانی که در آستانه کنکور بوده و دانش آموزان پایه نخست ابتدایی متفاوت است به این صورت که این دو مقطع به دلیل حساسیت خاص خود نیاز به برگزاری کلاس جبرانی دارند و آموزش و پرورش باید تدبیر جداگانه برای دانش آموزان پایه اول و پایه دوازدهم داشته باشد.



فلاحتی یادآور شد: در این میان نظارت اولیا بر دانش آموزان در منزل مسئله بسیار مهمی است که نباید از آن غافل شد تا دانش آموزان از فضای درسی عقب نمانند.



عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: با توجه به تابستان داغی که در برخی از مناطق کشور در پیش بوده و همچنین ماه مبارک رمضان، نباید بر مسئله تغییر تقویم آموزشی تمرکز کرد و آموزش و پرورش باید تدریس از راه دور به وسیله فضای مجازی و صدا و سیما را در اولویت کاری خود قرار دهد.



بیشتر بخوانید:



صداوسیما از فضای مجازی برای تعاملی شدن آموزش‌‎های تلویزیونی استفاده کند/



پایان پیام

  • کد خبر : 296119
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار