خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/08/11 - 09:59
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فرهنگی
فلاحی مطرح کرد:

تعیین امتیازهای ویژه برای دانشجویان در قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس، از لحاظ امتیازهای ویژه برای دانشجویان در قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت همچون تامین خوابگاه‌های دانشجویی متاهلی بعد از تولد فرزندشان خبر داد.

احمدحسین فلاحی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت ، تصویب قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت را آغازی برای ایجاد تحول در جهت رشد جمعیت در کشور دانست و افزود: این قانون دارای 72 ماده بوده که در گذشته برای بررسی آن 90 جلسه در کمیسیون مشترک به طور منسجم تشکیل شده است و 500 جلسه نیز کار کارشناسی روی آن انجام شده است که در ادوار مختلف مجلس بی‌نظیر است و تاکنون سابقه نداشته است.  



نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: البته بسیاری در گذشته انتقاداتی را به طرح پیشنهادی مجلس وارد می‌دانستند و سعی کردند که آن را به حاشیه ببرند، ولی کمیسیون مشترک کار خود را بدون در نظر گرفتن حواشی ایجاد شده پیش برد تا به نتیجه مطلوب دست پیدا کرد.



وی تصریح کرد: درعمده مواد این قانون مشوق‌هایی در زمینه تشویق به ازدواج، تسهیل ازدواج، فرزندآوری و اعمال سیاست‌های افزایش جمعیت در قالب تولد بیش از 3 فرزند در نظر گرفته شده است.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: موضوع فرزندآوری از این جهت که کاهش جمعیت خطراتی را به همراه دارد از اهمیت بسزایی برخوردار است، بنابراین در این قانون مشوق‌هایی برای تولد فرزند سوم به بالا در نظر گرفته شده است که یکی از آنها ارتقا در حکم کارگزینی برای افراد شاغل و افزایش چند برابری حق اولاد است، ضمن اینکه پوشش بیمه‌ای و بهره‌مندی از حق مسکن برای زنان خانه‌دار از دیگر مشوق‌های تعیین شده در این قانون است.



بیشتر بخوانید:



اجرای قانون حمایت از خانواده تلاشی برای شکستن سد راه رشد جمعیت



عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: در این قانون برای دانشجویانی که صاحب فرزند شوند نیز امتیازهایی در نظر گرفته شده است، کما اینکه دانشگاه‌ها موظف به تامین خوابگاه‌های دانشجویی متاهلی برای آنها شدند، همچنین برای گذراندن طرح‌های پزشکی نیز تسهیلاتی در نظر گرفته شده است و تلاش شده است تا موانع خانواده‌ها در مسیر فرزندآوری برطرف شود./



پایان پیام

  • کد خبر : 330223
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار