خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/11/08 - 16:16
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فرهنگی
محمد وحیدی:

تعطیلی مدارس به فرایند یادگیری آسیب زده است/ افت تحصیلی قابل جبران نیست

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی گفت: افت تحصیلی به صورت کلی قابل جبران نیست و فقط می‌توان بخشی از آن را جبران کرد.

محمد وحیدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با انتقاد از تعطیلی بیش از اندازه مدارس، اظهار کرد: طی چند ماه اخیر شاهد بودیم که بهانه‌های مختلف از جمله آلودگی هوا، سرمای و یخبندان و در نهایت افت فشار گاز، آموزش حضوری تعطیل می‌شد در حالیکه طی دو سال کرونا شاهد تأثیر تعطیلی آموزش حضوری و رابطه آن با افت تحصیلی دانش آموزان بودیم. 



نماینده مردم نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان و گرمه و جاجرم و راز و جرگلان در مجلس شورای اسلامی افزود: وقتی تعطیلات زیاد می‌شود، برنامه درسی از هم پاشیده و فرایند آموزش و یادگیری آسیب می‌بیند حتی برنامه خانواده‌ها نیز دچار اخلال می‌شود.



عضو شورای عالی آموزش و پرورش افزود: در برخی استان‌ها هنوز مدارس به دلیل افت فشار گاز تعطیل هستند اگر قرار است آموزش و تربیت اتفاق بیفتد، مدارس باید باز بوده و با نشاط فعالیت کنند.



عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس  با طرح این پرسش که افت تحصیلی با برگزاری یک دوره یک ماهه چگونه جبران خواهد شد؟ متذکر شد: آموزش مجازی عملاً آسیب‌های متعددی دارد که بخشی از آن آموزشی و تربیتی است و باعث آسیب به فرایند اجتماعی شدن، می‌شود.



وحیدی تصریح کرد: متأسفانه پس از مجازی شدن مدارس، فضای مجازی فاقد نظارت آسیب های زیادی را به دانش آموزان ما وارد کرد که همچنان پس از عبور از تعطیلات کرونا آثار سوء این تعطیلی‌ها از حیث آموزشی در مدارس دیده می‌شود. /



پایان پیام

  • کد خبر : 356230
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم