خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/03/05 - 09:53
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فرهنگی
شاکری با اشاره به تخریب مجسمه شیرهای میدان حر:

تعرض به آثار ملی سطح شهر هیچ توجیهی ندارد

عضو مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس، با انتقاد از اقدام مدیران شهری برای تخریب مجسمه‌های شیر میدان حر تاکیدکرد که این اقدام هیچ توجیهی ندارد و مدیریت شهری باید در پایان دوره بجای این اقدامات به تامین زیرساخت‌های مورد نیاز مردم بپردازد.

اقبال شاکری در گفت‌ و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در واکنش به انتشار خبری مبنی بر اینکه شهرداری تهران با مدیریت سازمان زیباسازی اقدام به تخریب مجسمه‌های شیر میدان حر  کرده است که در فهرست آثار ملی کشور جای داشتند، گفت: این کار بسیار اشتباهی بوده که شهرداری تهران انجام داده است و اگر حتی تصمیم داشته باشند که طرح مناسبتری را نیز جایگزین آن کنند باید به این نکته توجه کنند که بسیاری از نمادهای محلی در ذهن مردم ثبت تاریخی شده‌اند و یک یادمان مردمی محسوب می‌شوند.  



اجرای طرح‌های ناپایدار در میادین شهر اقدامی در جهت اتلاف منابع است



نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: سازمان زیباسازی اگر ضرورتی برای تخریب این نماد ملی وجود نداشته باشد نه تنها به این مجسمه‌ها، بلکه نباید به هیچ یک از آثار ملی در سطح شهر لطمه وارد کند.



عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با اشاره به یکی از مصادیق اقدامات نامطلوب مدیریت شهری در سطح شهر تهران، تصریح کرد: در برخی میادین شهر گاه طرح‌ها را بیش از 10 بار تغییر داده‌اند و در نهایت نیز نتوانسته‌اند یک طرح درخوری را در آنها اجرا کنند.



رییس  فراکسیون جهادسازندگی و پیشرفت مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: این گونه اقدامات تنها اتلاف منابع است، بنابراین مدیران شهری باید بجای این قبیل تصمیم‌گیری‌ها به انجام کارهای اساسی بپردازند و اجازه بدهند که زیرساخت‌های مورد نیاز مردم تامین شود.



عضو مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: هم‌اکنون برای این اقدام هیچ توجیهی وجود ندارد به ویژه در شرایطی که مدت زمان کوتاهی تا پایان فعالیت این دوره از مدیریت شهری باقی مانده است./



پایان پیام

  • کد خبر : 320056
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار