خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/02/20 - 14:40
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : فرهنگی
کتابخانه مجلس در سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب؛

تعدادی از دانشجویان، اهالی کتاب و رسانه از غرفه کتابخانه مجلس بازدید داشتند

غرفه کتابخانه مجلس شورای اسلامی در دهمین روز نمایشگاه میزبان شخصیت‌ها، پژوهشگران، دانشجویان، طلاب و اهالی کتاب و رسانه بود.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت از روابط عمومی و امور بین‌الملل کتابخانه،‌ موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی، غرفه این کتابخانه در دهمین روز نمایشگاه بیست و نهم اردیبهشت ماه، پذیرای شخصیت‌ها، پژوهشگران، دانشجویان، طلاب و اهالی کتاب و رسانه بود.



 مسئولان غرفه سلطنت عمان، آقایان صالح الحوسنی و سیف الشکیلی از غرفه کتابخانه مجلس در این روز بازدید کردند و تاریخچه تشکیل مجلس، کتابخانه مجلس، فعالیت‌ها و منابع کتابخانه و نمونه‌هایی از انتشارات کتابخانه مجلس برای ایشان توضیح داده شد.  تصاویر عمارت و صحن قدیمی مجلس شورای ملی و شیوه‌های مرمّت نسخ خطی در کتابخانه مجلس، مورد توجه ویژه ایشان قرار گرفت.











غرفه کتابخانه مجلس‎‎


همچنین علیرضا محجوب، دبیرکل خانه کارگر ایران (کنفدراسیون عالی کارگران ایران)، نماینده شش دوره مردم از حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی و قائم مقام اتحادیه جهانی کارگران، از غرفه این کتابخانه بازدید کردند. مسئولان غرفه ضمن معرفی منشورات این مرکز، به ایشان برای ثبت خاطرات و نقطه نظراتشان در شش دوره نمایندگی مجلس، پیشنهاد دادند و برای همکاری در نگارش و انتشار آن، اعلام آمادگی کردند.



 حجت الاسلام والمسلمین موسی قربانی، نماینده ادوار و نویسنده سه جلد کتاب «چالش‌های قانون‌گذاری در ایران» از منشورات کتابخانه، میهمان دیگر غرفه  این مجموعه در نمایشگاه کتاب بودند. ایشان ضمن دیدار از غرفه، گفتگوی مفصلی درباره کتاب تازه نشرشان با مسئولان غرفه داشتند.











غرفه کتابخانه مجلس‎‎


 



 آقایان غلامحسین رضوانی، نماینده دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس و دکتر محمدحسن آصفری، نمایندهٔ دورهٔ نهم و یازدهم مجلس شورای اسلامی از حوزهٔ انتخابیهٔ اراک، کمیجان و خنداب در استان مرکزی، دبیر اول کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در دوره نهم و نایب ریس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس یازدهم، از دیگر نمایندگان بازدیدکننده از غرفه کتابخانه مجلس بودند. این دو نماینده ضمن بازدید از غرفه کتابخانه و آشنایی با فعالیت‌های مختلف این مرکز ـ که در غرفه کتابخانه عرضه شده است ؛ از سه کتاب تازه نشر این مرکز در حوزه قانون‌گذاری با نام‌های «چالش‌های قانون‌گذاری در ایران»، «ظارت پارلمانی» و «قانون‌گذاری در اروپا»، استقبال بسیار کردند که این سه کتاب به دفاتر ایشان ارسال شد.



غرفه کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی در سی‌و‌چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، در شبستان مصلای امام خمینی(ره)، روبروی راهروی شماره 9، غرفه 31، پذایرای کلیه بازدیدکنندگان و پژوهشگران محترم خواهد بود./



پایان پیام

  • کد خبر : 361501
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم