خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/03/01 - 17:31
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فرهنگی
رئیس کمیسیون آموزش در تشریح نشست امروز این کمیسیون خبر داد

تصویب 2 ماده از طرح ساماندهی نظارتی دانشگاه آزاد در حضور طهرانچی

رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس از تصویب 2 ماده از طرح ساماندهی نظارتی دانشگاه آزاد اسلامی در حضور طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و نماینده طراحان طرح در نشست امروز کمیسیون خبر داد.

علیرضا منادی سفیدان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در تشریح نشست امروز (یکشنبه 1 خردادماه) کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس، اظهار کرد: در نشست امروز، بررسی گزارش کمیته دانشگاه‌های غیر دولتی و دانشگاه آزاد اسلامی در خصوص جزئیات طرح ساماندهی نظارتی دانشگاه آزاد اسلامی با حضور دکتر طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و نماینده طراحان طرح در دستور کار کمیسیون قرار داشت.



نماینده مردم  تبریز و آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی افزود: این طرح سال گذشته به کمیسیون آموزش ارائه شد که به کمیته دانشگاه‌های غیر دولتی و دانشگاه آزاد اسلامی ارجاع و کمیته نظر خود را به کمیسیون ارائه کرد.



وی ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی با وجود اینکه ماهیت غیردولتی و غیرخصوصی دارد اما باید در 4 حالت دولتی، مؤسسات خصوصی، شرکت‌های دولتی، مؤسسات عمومی غیردولتی قرار گیرد که نظر کمیته این بود دانشگاه آزاد در نزدیک‌ترین حالت به مؤسسات عمومی غیردولتی نزدیک است که درباره این موضوع بحث‌های کارشناسی بسیاری انجام گرفت.



وی اضافه کرد: در نشست امروز ماده اول و دوم طرح رأی آورد که ماده اول به ماهیت دانشگاه آزاد و ماده دوم به ورود دیوان عدالت اداری نسبت به تصمیمات دانشگاه آزاد اسلامی در صورت شکایات بود.



رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس یادآور شد: سایر مواد این طرح در جلسات بعدی کمیسیون مورد رسیدگی قرار می‌گیرد./



پایان پیام

  • کد خبر : 342552
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار