خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/05/25 - 16:48
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فرهنگی
حاجی پور خبر داد:

تصویب طرح برقراری عدالت آموزش پزشکی در کمیسیون آموزش

سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس، از تصویب طرح اصلاح قانون برقراری عدالت آموزشی در پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی و تخصصی در نشست امروز کمیسیون آموزش مجلس خبر داد.

رضا حاجی پور در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در تشریح نشست امروز (سه‌شنبه، 25 مرداد ماه) کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی گفت: در نشست امروز ادامه بررسی طرح اصلاح قانون برقراری عدالت آموزشی در پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی و تخصصی در دستور کار کمیسیون با حضور نمایندگان وزارت بهداشت قرار داشت و طرح مصوب کمیته آموزش و پژوهش پزشکی مورد رسیدگی قرار گرفت.



نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در جلسه امروز این طرح در مجموع با 7 ماده به تصویب رسید، افزود: در این طرح اصلاحی آمده است؛ تعهد اخذ شده برای کلیه مشمولان این قانون که مصوب سال 1389 است در رشته‌های داخلی، جراحی عمومی، داخلی اطفال، جراحی زنان، طب اورژانس و بیهوشی و تخصص عفونی به 1.7 برابر و برای سایر رشته‌های تخصصی پزشکی به 2.2 برابر مدت تحصیل با اعمال ضرایب منطقه‌ای اعمال خواهد شد.



وی اضافه کرد: همچنین در این طرح، مشوق‌هایی برای پزشکان جهت حضور بیشتر در مناطق محروم در نظر گرفته شده و توازن بین رشته‌های مختلف در حوزه پزشکی در سراسر کشور برقرار خواهد شد./



پایان پیام

  • کد خبر : 347452
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار