خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/12/28 - 16:53
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : فرهنگی
محسنی بندپی با انتقاد از تخریب آثار باستانی به بهانه بازسازی؛

تصاحب ملک تاریخی توسط سرمایه‌داران مصداق تصرف اموال عمومی است

نایب رئیس فراکسیون گردشگری در مجلس شورای اسلامی گفت: تملک در ملک تاریخی که جنبه ملی و فرهنگی دارد توسط عده‌ای سرمایه‌دار مصداق تصرف در اموال عمومی است و این بی توجهی دستگاه‌های مربوطه را می‌رساند.

محمدعلی محسنی بندپی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در مورد تخریب آثار باستانی به بهانه نوسازی گفت: قدمت آثار باستانی و تاریخی کشور ما گاهی به هفت هزار سال پیش هم باز می‌گردد، تخریب اماکن تاریخی تحت هیچ شرایطی با هیچ بهانه‌ای قابل قبول نیست.



تخریب و بازسازی دو مقوله جدا از هم هستند


نماینده مردم چالوس، نوشهر و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی، افزود: تخریب و بازسازی دو مقوله جدا از هم هستند، دولت به ویژه وزارت میراث فرهنگی به بهانه بازسازی و جذب گردشگران مختلف می‌توانند نسبت به تعمیر آنها از حضور کارشناسان استفاده کنند، اما تخریب به بهانه بازسازی و جایگزین کردن آنها با املاک تجاری نظیر پاساژهای لوکس تحت هیچ شرایطی مورد تایید فراکسیون گردشگری مجلس نیست بی شک این موضوع را در جلسات فراکسیون مطرح خواهیم کرد و توضیحات این مسئله را از ضرغامی وزیر میراث فرهنگی خواستاریم.



میراث فرهنگی به عنوان دارایی کشور ما محسوب می‌شود نه تنها نتوانسیم از این دارایی به بهترین شکل ممکن استفاده کنم بلکه شاهد تخریب و بهره برداری عده‌ای سودجو از آنها هستیم



محسنی بندپی تاکید کرد: تخریب اماکن تاریخی به بهانه بازسازی و تغییر کاربری آنها به واسطه شهرداری‌ها و نهادهای دیگر فاجعه‌ای است که نیاز پیگیری مجلس است، میراث فرهنگی به عنوان دارایی کشور ما محسوب می‌شود نه تنها نتوانسیم از این دارایی به بهترین شکل ممکن استفاده کنم بلکه شاهد تخریب و بهره برداری عده‌ای سودجو از آنها هستیم.



نیم سال فرصت کمی برای رونق صنعت گردشگری نبود 



وی در ادامه یاد آور شد: در طی ۶ ماه گذشته هیچ طرح یا برنامه‌ای از طرف وزارتخانه میراث فرهنگی برای رونق صنعت گردشگری شاهد نبودیم به فرض مثال در چهار فصل سال شهرهای شمال کشور میزبان مسافران داخلی و خارجی است اما متاسفانه هیچ برنامه‌ای برای مسافران وجود ندارد و قطعا در سایر استان‌ها هم همین موضوع صادق است، نیم سال فرصت کمی نبوده برای وزارتخانه‌ای که مهمترین دغدغه آن رونق صنعت گردشگری است. 



نماینده مردم در مجلس یازدهم بیان کرد: تملک در ملک تاریخی که جنبه ملی و فرهنگی دارد توسط عده‌ای سرمایه‌دار مصداق تصرف در اموال عمومی است و این بی توجهی دستگاه‌های مربوطه را می‌رساند و حتی اگر میراث فرهنگی در قالب اجاره به افراد داده می‌شود باید دقت لازم صورت پذیرد، نمونه بارز آن اجاره غارعلیصدر به یک شرکت سیاحتی است که به تاراج بردن اموال عمومی دولت و بیت المال محسوب می‌شود.



بیشتربخوانید:





نایب رئیس فراکسیون گردشگری در مجلس شورای اسلامی در پایان خاطر نشان کرد: اموالی که متعلق به کل ملت ایران است را نمی‌توانیم بدون هیچ برنامه‌ای به بخش خصوصی اجاره بدهیم، این خیانت به مردم است./



خبرنگار: هدی ریسمانچی



پایان پیام

  • کد خبر : 339134
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار