خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/05/27 - 15:50
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : فرهنگی
در دیدار اعضای کمیسیون آموزش با رؤسای دانشگاه های استان کردستان مطرح شد

تاکید بر حل مشکل مسکن هیات علمی دانشگاه ها تا ضرورت تمدید روادید برای دانشجویان مهاجر در کشور

در نشست اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با رؤسای دانشگاه های استان کردستان مسائل و اولویت های حوزه آموزش عالی استان کردستان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، اعضای کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی در ادامه سفر خود به استان کردستان در جلسه با رؤسای دانشگاه های استان در محل دانشگاه کردستان حاضر شده و مسائل و مشکلات حوزه آموزش عالی را از رؤسای دانشگاه های استان کردستان شنیدند.



در این دیدار رحمت صادقی رئیس دانشگاه کردستان گزارش کاملی از وضعیت حوزه آموزش عالی در استان کردستان به اعضای کمیسیون ارائه کرد و در ادامه هر یک از رؤسای دانشگاه ها اعم از رئیس دانشگاه علوم پزشکی، رئیس دانشگاه آزاد، رئیس دانشگاه علمی کاربردی و سایر رؤسای دانشگاه ها به بیان نقطه نظرات خود پرداختند.



یکی از مسائلی که در این جلسه مطرح شد ضرورت بهبود مسکن اعضای هیات علمی دانشگاه ها به ویژه در استان کردستان بود، همچنین در خصوص دانشجویان خارجی به ویژه تبعه افغان که در استان تحصیل خود را آغاز کرده ولی روادید آن ها تمدید نشده و آن ها به مشکل خورده اند بحث و تبادل نظر شد.



در این نشست اعتبار بودجه ای دانشگاه های کردستان نیز با سایر دانشگاه های کشور مقایسه شد که با وجود رنکینگ بالاتر اما اعتبار در نظر گرفته شده به نسبت کمتر است.



اعضای کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری نیز پس از استماع اظهارات رؤسای دانشگاه های استان کردستان به بیان نقطه نظرات خود پرداخته و قول مساعد برای حل مسائل مطرح شده در این نشست را دادند.



لازم به ذکر است در پایان این جلسه از خانواده پرفسور محمدرضا ستاره فیزیکدان برجسته ایرانی که اوایل خردادماه سال 1401 در مسیر بیجار به دیواندره دچار سانحه تصادف شد و پس از تحمل بیش از یک ماه درد و چند عمل جراحی در بیمارستان امام خمینی تهران دار فانی را وداع گفت، تقدیر به عمل آمد.



پروفسور ستاره، اهل بیجار و از جمله نخبگان علمی و دانشمندان این شهرستان و استان کردستان به شمار می‌رفت. استاد محمدرضا ستاره، دکتری خود را در سال 1380 از دانشگاه صنعتی شریف در زمینه فیزیک نظری اخذ کرد. تألیف بیش از 300 عنوان مقاله در مجلات معتبر بین‌المللی و تربیت ده‌ها دانشجو در مقاطع تحصیلات تکمیلی کارشناسی ارشد و دکتری فیزیک از خدمات ماندگار ایشان به جامعه علمی کشور است./



پایان پیام

  • کد خبر : 347593
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار