خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/11/13 - 12:48
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : فرهنگی
لاجوردی خطاب به وزیر بهداشت؛

تاخیر در اجرای قانون جرمی واضح است

عضو فراکسیون زنان در مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس انتظار دارد قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت به درستی به مرحله عملیاتی شدن برسد، بی توجهی به اجرای ماده ۲۷ این قانون توسط نهادها و وزارتخانه‌ها، جرم تلقی می‌شود.

 زهره السادات لاجوردی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در مورد تعلیق در اجرای ماده ۲۷ قانون حمایت از خانواده به مدت ٦ماه گفت: طبق ماده ۲۷ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت به ازای هر فرزند شش ماه از تعهدات موضوع «قانون مربوط به خدمت پزشکان و پیراپزشکان»  و مادران مشمول این قانون کسر می‌گردد. بانوان متأهل پزشک و پیراپزشک دارای فرزند می‌توانند تعهدات خود را در محل سکونت خانواده بگذرانند و همچنین این گروه از مادران باردار و دارای فرزند زیر دو سال، می‌توانند دوران بارداری و تا دو سالگی فرزند، آغاز طرح خود را به تعویق بیاندازند.



بهانه خالی شدن مناطق محروم از پزشکان برای دور زدن قانون قابل قبول نیست 



نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس، ادامه داد: در حال حاضر ستاد ملی مبارزه با کرونا به بهانه خالی شدن مناطق محروم از متخصصان در دوران اپیدمی کرونا، اجرای ماده ۲۷ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت را به مدت ٦ماه به  تعویق انداخته است که باید به چند نکته ویژه در این راستا اشاره کرد؛ مادرانى که مشمول این طرح می‌شوند باید شرایط خاصى را داشته باشند و همچنین همگی متخصصان پزشک از بانوان نبوده و تمام زنان پزشک متخصص متاهل نیستند.



وجود راه حل‌های متفاوت برای اجرای قانون



لاجوردی با اشاره به اجرای درست قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت تاکید کرد: در نظر داشته باشیم؛ بیشتر متخصصان در ارتباط با خط اول درمان بیماری کرونا نبوده به فرض مثال متخصصان روانپزشکی، ارتوپدی، چشم پزشکی، جراحی مغز و اعصاب و… بر همین اساس لازم و ضروری است وزارت بهداشت برای افزایش تقاضا در مناطق محروم و کمتر برخوردار علاوه بر مشخص کردن مزایا، اولویت‌ها را در نظر بگیرد و با معرفی افراد متخصص جایگزین،این مسئله را مدیریت کند تا شاهد عملیاتی شدن ماده ۲۷ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت باشیم.



بیشتر بخوانید:





عضو فراکسیون زنان در مجلس شورای اسلامی در پایان خاطر نشان کرد: مجلس انتظار دارد قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت به درستی به مرحله عملیاتی شدن برسد، بی توجهی به اجرای ماده ۲۷  این قانون توسط نهادها و وزارتخانه‌ها، جرم تلقی می‌شود؛ قانون در همه حالت فصل الخطاب است./



پایان پیام

  • کد خبر : 336726
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار