خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/04/13 - 10:02
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فرهنگی
فلاحی مطرح کرد:

تأکید کمیسیون آموزش بر برگزاری آزمون استخدامی معلمان در موعد مقرر

عضو کمیسیون آموزش مجلس از برگزاری ۲ آزمون استخدامی در تابستان سال جاری خبر داد و گفت: کمیسیون آموزش بر برگزاری این دو آزمون در موعد مقرر خود برای جبران کمبود معلمان در کشور تأکید دارد.

 احمدحسین فلاحی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت  با اشاره به برگزاری برگزاری ۲ آزمون استخدامی آموزش و پرورش در تیر و مرداد 1400 درباره این دو آزمون، گفت: با توجه به اینکه نیروهای نهضتی سال گذشته در شرایط کرونایی آزمون داده و برخی از آن‌‎ها در آزمون شرکت نکردند، مجلس برای آن‌ها آزمون دیگری در نظر گرفت تا در این آزمون شرکت کنند، این آزمون در 18 تیرماه برگزار خواهد شد.



نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه علاوه بر مربیان نهضت سوادآموزی جا مانده از آزمون سال گذشته، نیرو‌های طرح امین و مربیان قرآنی هم می‌توانند در آزمون ۱۸ تیر شرکت کنند، افزود: برآورد حاصل شده از متقاضیان حضور در این آزمون بیشتر از 10 هزار نفر است.



وی درباره آزمون مرداد ماه نیز گفت:  بر اساس ماده 28 آیین نامه داخلی دانشگاه فرهنگیان، دانش آموختگان سایر دانشگاه‌ها که مدرک کارشناسی به بالا دارند و متقاضی شغل معلمی هستند نیز می‌توانند در آزمون دوم که در مرداد ماه برگزار خواهد شد، شرکت کنند و جذب آموزش و پرورش شوند.



فلاحی با بیان اینکه در این آزمون ۲۵ هزار معلم جذب خواهند شد که افراد پذیرفته شده بومی همان منطقه استخدام شده می‌شوند، افزود: بر اساس اعلام وزارت آموزش و پرورش، از آزمون استخدامی سال گذشته ۹ هزار و ۸۰۰ ظرفیت باقیمانده خالی وجود دارد که با ۲۵ هزار سهمیه امسال تعداد ۳۴ هزار و ۸۰۰ نفر استخدام خواهند شد.



عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس یادآور شد: برگزاری این دو آزمون به کمبود نیرو در آموزش و پرورش کمک می‌کند و کمیسیون آموزش و مجلس پیگیر برگزاری بدون تأخیر این دو آزمون خواهد بود./



پایان پیام

  • کد خبر : 322444
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار